Volkskrant.nl, 10-05-2013, door Arnon Grunberg 2010

Arnon Grunberg: 'Wie Wilders kan gedogen, kan ook illegalen gedogen'

Over illegalen komt minister Plasterk niet verder dan clichés, schrijft Arnon Grunberg in zijn dagelijkse 'Voetnoot' in de Volkskrant.


Als columnist van de Volkskrant blonk de heer Plasterk uit in het zo min mogelijk zeggen met zo veel mogelijk woorden. Daarom was zijn ministerschap een zegen, althans voor de lezers van deze krant.

Maandag mocht minister Plasterk in de Volkskrant schrijven over illegaliteit. Hij begon over zijn vader, die in de jaren dertig als vluchteling uit Berlijn was gekomen. Hij doet het voorkomen alsof Nederland in de jaren dertig met liefde Joodse vluchtelingen heeft opgevangen, hetgeen onjuist is.

De vader was slechts een sentimenteel opwarmertje. Plasterk constateert dat er mensen zijn die illegaal in Nederland verblijven. Zeer verrassend.

Over illegalen komt de minister niet verder dan clichés dat de omgang met hen moet geschieden 'met matiging, met verstand en met gevoel'.

Het is simpel. Samsom zegt tegen Rutte en Zijlstra: 'Wie Wilders kan gedogen, kan ook illegalen gedogen. En als niet, dan ontbreekt de basis voor verdere samenwerking.'

Arnon Grunberg is columnist voor de Volkskrant. Dagelijks schrijft hij een voetnoot op de voorpagina van de Volkskrant.







deBee
Oh, is dat GENIAAL? Dan heb ik er ook een: wie bananen lust, lust ook witlof. Da's al even stompzinnig.


Aan het laden ...

12/05/13 20:53
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
gast128
@Lona7: beetje goedkope demagogie om het woord xenofoob te gebruiken en geen inhoudelijk commentaar te geven. Daarbij hebben we hier in Nederland een half miljoen werkelozen dus ik zie niet in hoe we deze arbeidskrachten nodig hebben. Werkgevers hebben ook schuld: die halen massaal goedkope, niet klagende Oost-europeanen binnen om ze vervolgens te dumpen als ze niet meer nodig zijn.


Aan het laden ...

12/05/13 19:26
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
elisamad
NIET HET GEDOGEN van Wilders stond ter discussie...maar het gedogen van het Kabinet juist door WILDERS,maar het schept zo veel plezier om deze man te kleineren...DEjournalisten zouden hun beroep weer van voor af aan opnieuw moeten leren dwz handelen in eerlijkheid en niet tegen de (ongewenste)personen


Aan het laden ...

12/05/13 12:21
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
EddieVaIiant
@Lona7. Dat illegale Nigerianen in Amsterdam-Zuidoost zich bezig houden met drugs en internetfraude is misschien nuttig werk in jouw ogen, maar daar denkt menig ander burger toch heel anders over.


Aan het laden ...

12/05/13 10:58
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Lona7
Toen ik de voetnoot die hier besproken wordt, voor het eerst las, kon ik geen reactie geven. Na een paar dagen weg, zie ik dat het de gebruikelijke veelal xenofobe reacties heeft geregend. Het hoeft geen betoog dat ik de voetnoot GENIAAL vind en in de gauwigheid las ik FMMH die erop wijst dat in anderen landen er geen beginnen aan is illegalen in de gevangenis te stoppen en wat ze allemaal voor nuttig werk doen. Zodra hier de nood weer hoog is, zijn ze ook weer welkom. Mensen leren nooit wat.


Aan het laden ...

12/05/13 06:46
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
EddieVaIiant
@BraveHendrik. Wilders mag misschien rare ideeën hebben, maar hij doet niks illegaals. Dat maak jij ervan.


Aan het laden ...

11/05/13 23:03
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
OpinieszijnopiniesmaarzekergeengeenFeiten
Gedogen gedogen;via onze beurzen moeten we gauw Hongarije en Bulgarije gedogen binnen de EU. . Maar dat hoort allemaal bij het plan van de F.E.D en de One World Trade Center USA politiek!! . We gaan nog veel rampspoed tegemoet de komende 50 jaar houd je maar stevig vast mensen.Mark my Words. . Wij hebben hier al lang niets meer maar dan ook niets meer te zeggen,nog in te brengen,indien (nog) wel is dit allemaal SCHIJN!!!!


Aan het laden ...

11/05/13 22:42
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Louk van der Sloot
Ach ja, hoe gaat dat. Grünberg heeft elke dag een stukje in de krant en hij hoopt dat niemand de volgende dag nog weet wat hij hiervoor geschreven heeft. En nu gaat de VK zomaar zijn stukje op Opinie zetten. Maar het is pijnlijk als hij een verkeerde voorstelling van zaken geeft, alleen maar om twee keer het woord gedogen te kunnen gebruiken. De VVD LIET zich maar al te graag gedogen. Die zuinige gereformeerden hadden die Duitse joden op moeten nemen en direct doorsturen naar Suriname. Achteraf.


Aan het laden ...

11/05/13 17:55
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
@ annemien . . Onze landsgrenzen door EU/Schengen o.a.: Griekenland, Spanje, Oost Europa, dus kan IND daar werken. . . IND werkt al met UNHCR in het buitenland [!] daar ernstig gerechtigde asielzoekers selecteert. Bovendien vanuit onze ambassades/consulaten zou kunnen gaan werken, echter te gevaarlijk in Afghanistan.


Aan het laden ...

11/05/13 15:39
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
brains10
De kop van het artikel is zéér juist. Echter ... wie illegalen wil gedogen, wil in de regel NIET Wilders gedogen.


Aan het laden ...

11/05/13 15:05
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
WTJGM
Tjonge, de extreem linkse riedelboys ruiken Wilders, en beginnen gelijk te hakken, al bestaat daar geen enkele aanleiding toe. Wie Grunberg gedoogt, gedoogt de houding van Israel jegens de Palestijnen. Dat lijkt me meer op zijn plaats.


Aan het laden ...

11/05/13 14:56
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Contemplatie
Als abonnee walg ik van de dagelijkse voetnoten van Grunberg. Maar deze vergelijking van G slaat werkelijk alles. Wilders is rechtmatig, democratisch gekozen. Deze kiezers moeten we dan maar het stemrecht ontnemen? Dat is in feite was G zegt. Over gevaarlijke types gesproken.


Aan het laden ...

11/05/13 14:31
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
WillemDeZwijger
Laten we net als drugs en prostitutie illegaliteit legaliseren onder het aloude argument dat mensen anders in het criminele circuit terechtkomen. . Wat heeft dat beleid opgeleverd? Gelegaliseerde criminaliteit kijkend naar de bordelen en coffeeshops. We zijn betweterige progressieve idioten die buiten de werkelijkheid in een ideologische waanvoorstelling leven in NL. . Laten we eens ideologie als uitgaanspunt aan de kant zetten en vervangen door realiteit.


Aan het laden ...

11/05/13 14:30
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
JoopdeGroot
Grunberg,had er beter aan gedaan om de schijnheiligheid,of hypocrisie van het PVDA-Congres aan te tonen.De ideeën afkomstig van de VVD,waarvoor Wilders nu een zwartepiet krijgt toebedeeld,lijkt mij onterecht.Het congres wist immers wat er ging gebeuren,toen de coalitie werdt beklonken.


Aan het laden ...

11/05/13 14:21
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
gast128
@vandiédingen: behalve het werkwoord 'gedogen' hebben beide zaken helemaal niets met elkaar te maken. Een gedoogkabinet is wat anders dan illegalen gedogen. De volgende stap is een 'generaal pardon'. Op de wereld leven 7 miljard mensen en van wellicht meer dan de helft wordt hun rechten geschonden. Zou je die allemaal naar Nederland willen halen? Het zou Grunberg een keer sieren als hij met oplossingen komt i.p.v. die kretologie.


Aan het laden ...

11/05/13 14:18
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
BraveHendrik
De vergelijking met Wilders is uitmuntend, voortreffelijk en superb. Geert overschrijdt zonder permissie allerhande grenzen - die van de betamelijkheid, de beschaving, de menselijkheid, de Schrift etc - en is derhalve knap illegaal in de weer. Bovendien is-ie een gelukszoeker van hier tot aan het hiernamaals. Wie Geert gedoogt, helpt een illegaal van heb ik jou daar en is derhalve hypocriet en huichelachtig tot aan het oneindige als hij andere illegalen een snippertje van Geerts geluk ontzegt.


Aan het laden ...

11/05/13 12:49
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
nickname too
Laten we Wilders zo snel mogelijk vergeten.Een smet op het blazoen van het Koninkrijk.Was hij niet zo sluw extreem pro-Israël,dan was hij allang afgeserveerd.Stemmers op Wilders zijn anti-stemmers die een zondebok zoeken.Als het probleem van de illegalen goed wordt aangepakt,dan zijn er geen illegalen en is die strafbaarstelling,de zoveelste overbodige wet.Als je als goedgeklede Nederlander Australië binnenkomt,moet je je financiële gegoedheid aantonen.Dat is het simpele te volgen voorbeeld.


Aan het laden ...

11/05/13 12:45
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
OpinieszijnopiniesmaarzekergeengeenFeiten
Js56.Nog niet naar India gereisd? Je moet tegenwoordig laten zien dat je bij aanvraag van visum min 2000,- Euro op je bank hebt staan,adressen moet aangeven waar je heen gaat en wie er voor je zorgt als je het land ingaat als toerist. Als toerist 3mnd max. . Als je een economisch belang hebt om hier te komen moet je vind ik een geldig bewijs kunnen overleggen als arbeid contract zijnde. . Zonder opgaaf van verblijf adressen en geen geld in de pocket,wel direct terug op het vliegtuig!


Aan het laden ...

11/05/13 12:15
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
vandiédingen
Tsjonge jonge, 't lijkt wel of Bosma al zijn boy's and girls op deze site heeft opgetrommeld om de grote blonde leider tegen de vermeende "aantijging" van Grunberg te beschermen. PVV-jongens & meisjes, 't onderdeel, begrijpend kunnen lezen van de Nederlandse taal, is jullie niet aan komen waaien. Als er nu had gestaan : 'Wie het gedachtegoed van Wilders kan gedogen, kan ook illegalen gedogen; hadden jullie dan wél begrepen wat Arnon met z'n vergelijking bedoeld heeft ? Of zelfs dan niet?


Aan het laden ...

11/05/13 11:53
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Boter_Kaas_Eieren
Het is duidelijk dat we nu eenmaal een zwakke zondebok nodig hebben omdat de banken, de bestuurders in de semi-overheidsinstellingen en de politici die eigenbelang najagen te machtig zijn om aan te pakken. Wat is er dan makkelijker dan mensen die al knock-out in de hoek liggen nog een dreun verkopen, zodat we het gevoel hebben dat we daadkrachtig optreden. Ook hier weer de VVD-reflex om de eigen economische problemen, dwz in welk belastingparadijs moet ik mijn miljoenen parkeren, te verdoezelen.


Aan het laden ...

11/05/13 11:39




TeiltjeUilenspiegel
Grunberg staat tot literatuur . als . TwitterGeert staat tot illegalen. . Kortom: tang op het spreekwoordelijk varken.


Aan het laden ...

11/05/13 11:22
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Heerjansdammertje
EddieValiant . . Je hebt gelijk, als links persoon had ik het liefste gezien dat de Pvda voor een dergelijk rechts (vvd)programma een dikke middelvinger had opgestoken. Helaas is dat niet gebeurd, erger nog, men heeft zich bijkans volledig overgeleverd aan het asociale egoisme


Aan het laden ...

11/05/13 11:19
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Annelore
Mark Huisman 10-15.23 u zegt "Annelore stelt, wij lezen de hele krant behalve de voetnoot van Grunberg. En dan toch een reactie geven". Die reactie kwam tot stand vanwege de kop in Opinie.Gunberg al tegengekomen in Opinie? Nu wel vanwege zijn zin over Widers.P.S.Economische asielzoekers/illegalen kunnen worden gedoogd als ze oorspronkelijke land helpen opbouwen.En niet kiezen voor bedje gespreid.


Aan het laden ...

11/05/13 10:36
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Ide
het idiote van het hele verhaal is dat juist door het handelen van de huidige regering Wilders een uitstekende voedingsbodem krijgt. De maatschappelijke ontevredenheid is groeiende.


Aan het laden ...

11/05/13 10:17
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
JoopdeGroot
De enige straf die op illegaliteit moet staan,is onmiddelijk rechtsomkeer,vanwaar je bent gekomen.Tenzij onomstotelijk word bewezen dat het politieke vluchtelingen betreft.En de vergelijking met Wilders,gaat hier volkomen mank.


Aan het laden ...

11/05/13 09:59
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
EddieVaIiant
@Geronimo. Kennelijk voldeden deze economische immigranten niet aan de eisen om gezien te worden als mensen in nood. Anders hadden ze wel asiel gekregen. Ik krijg ook niet altijd mijn zin in het leven. Maar ik ga mezelf dan niet zien als een mens in nood.


Aan het laden ...

11/05/13 09:51
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Nellie
Als de PvdA, na het binnenhalen van het kinderpardon, bereid zou zijn het kabinet te laten vallen op dit onzinnige onderwerp, het strafbaar stellen van iets dat al niet mag, dan is er een hele grote kans dat Wilders het de eropvolgende verkiezingen beter gaat doen dan ooit. Men is hier duidelijk alle gevoel voor perspectief kwijt.


Aan het laden ...

11/05/13 09:37
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
EddieVaIiant
@js56. Ik heb, als verschrikkelijk rijke westerling, aardig wat derde wereldlanden bezocht en menigmaal een visum moeten aanvragen. Dus wat je schrijft, klopt niet. Maar je betoog klinkt wel lekker links in het gehoor.......;-)


Aan het laden ...

11/05/13 09:16
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
@ js56 . . 'wij overal naar toe reizen..onze pure onderdrukking ...'. . . Tegengesteld Nederland staan 3e-wereldlanden bekend om steenrijk, rijk, weinig middenklasse met lage lonen, en het merendeel - doodarm, kansloos, t/m veracht geëxploiteerd w.o. kinderen in India. Zonder sociale voorzieningen, risico zelf in armoede te geraken, is sparen top prioriteit. Arts op Java 'Europa is buiten mijn bereik', niet voor steenrijk en rijk geworden China Chinezen- die niet malen om doodarme landgenoten.


Aan het laden ...

11/05/13 09:13
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
wijze oma
Wie eens echt goed naar Wilders had geluisterd of eens zou luisteren had je dit idiote gezeur zeker niet gehad 70% van de bevolking denkt wat Wilders aangeeft en zegt dus geen illegaliteit meer doen gedogen. Geen pardon meer hebben eerst hier goed aan de slag gaan door alles heel strikt te gaan controleren en wie zich niet kan identificeren vasthouden. Anders doen uitzetten.


Aan het laden ...

11/05/13 09:11
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Geronimo
@EddieVaIiant, . . ze zijn niets verschuldigd aan links; wij zijn het verschuldigd aan medemensen in nood.


Aan het laden ...

11/05/13 09:05
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
annemien
@Godeliefje.U blijft in herhalingen vervallen.Wat u wil kan helemaal niet dus verzin nu eens wat anders als mogelijke oplossing


Aan het laden ...

11/05/13 08:46
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
aard
De heer Plasterk zal het worst wezen wat er met de illegalen gebeurt, als hij maar aan de macht blijft. . Dat sentimentele gedoe over zijn vader is beneden het niveau van een voormalig topwetenschapper (als hij aan het woord was, gaf hij tenminste altijd de indruk die te zijn).


Aan het laden ...

11/05/13 08:44
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Professor Plano
@js56: u raaskalt, u zou eens een krant kunnen lezen?


Aan het laden ...

11/05/13 08:42
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
MorgaineVanAvalon
JS56: Euopeanen mogen helemaal niet vrij zonder restricties de wereld bereizen. Voor de meeste landen is een visum vereist dat ook nog eens een beperkte duur heeft voor verblijf. Ook hele arme landen passen deze "onderdrukking" toe!


Aan het laden ...

11/05/13 08:19
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
js56
Wij Europeanen vinden het normaal over ter wereld vrij naar toe te kunnen reizen. Maar anderen misgunnen wij dit voorrecht of stellen er zware restricties aan. Pure onderdrukking door de rijke westerlingen.


Aan het laden ...

11/05/13 07:49
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Professor Plano
Mij dunkt wie een beperkt begaafde, respectloze scheurkalender-schrijver kan gedogen, moet ook een democratisch gekozen politicus met een aanhang van 2 miljoen kunnen gedogen...


Aan het laden ...

11/05/13 07:24
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Bukowski
Ik wil dat Wilders weer terugkomt in het nieuws. Het politieke gezeik van onder andere Plasterk waarmee we nu worden doodgepist is werkelijk te gek voor woorden. . Illegalen moeten allemaal het land uit, zonder discriminatie. Slechts dan is er geen illegalenprobleem en kan de PvdA zich in alle rust voorbereiden op de onvermijdelijke opheffing.


Aan het laden ...

11/05/13 05:07
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
EddieVaIiant
Arnon Grunberg vergeet dat de VVD illegale kinderen een pardon heeft gegeven. Dus hij moet niet zeuren alsof de VVD iets verschuldigd is aan links Nederland.


Aan het laden ...

11/05/13 03:41
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
OPLOSSING is dat IND alle asielverzoeken aan de buitengrenzen van Europa afhandelt, inclusief asiel advocaten, ACZ's daar naatoe verhuizen, etc. - dus geen banenverlies. . . Die hier aankomen, onder wettelijke begeleiding zeker gesteld - hups naar IND aan buitengrenzen van Europa. . . 'Geen asiel verlening in Nederland' zal snel landen van herkomst bereiken. . . Al voorgesteld in de Kamer [?] slechts DADEN gelden!


Aan het laden ...

10/05/13 23:47





Jean5
Beste mijnheer Grunberg; jammer dat u met al uw kennis, stijl en schrijversschap slechts zo een klein stukje schrijft over een onderwerp dat zo complex en genuanceerd is.


Aan het laden ...

10/05/13 23:39
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Heerjansdammertje
Dat zou kunnen Arnon, maar Samsom mist helaas de politieke moed, waarvan ik eerlijk gezegd dacht dat hij het wel had een jaar geleden. . . Ik heb mij nog nooit zo erg vergist helaas.


Aan het laden ...

10/05/13 23:34
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
No Surrender
Antisemitisme is in Nederland en veel andere Europese landen weer volstrekt normaal geworden. Vreemd dat je Grunberg daar niet over hoort. In plaats daarvan probeert hij Plasterk vliegen af te vangen. @ Joostsr Niet het beveiligen van Geert Wilders is duur, maar het bedreigen van hem. Wilders moet dagelijks minimaal een keer aangifte doen. Dat is trouwens iets wat je onmogelijk kunt gedogen. In plaats van de bedreigers illegaal te verklaren, geven Nederlandse rechters ze vaak een taakstraf.


Aan het laden ...

10/05/13 23:08
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
pinosje
Slaat als een tang op een varken! Wilders is niet illegaal, illegalen/onwettigen zijn strafbaar, grote oren die Plasterk!


Aan het laden ...

10/05/13 21:45
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
jankoeke
hoe zit dat? een nederlander gedogen in ons eigen land? volgens mij is grunberg dan ook een figuur, die naar eigen zeggen te vergelijken is met een illegaal. samson en rutte zijn geen leiders, maar lijders van ons land. zij praten maar wat en helpen ons land gestaag naar de verdoemenis.


Aan het laden ...

10/05/13 21:37
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
HALOWAP
@kotsziekvanpolitiek. U heeft daar wel een punt.. waarom blijft Wilders zo stil in deze voor hem belangrijke aangelegenheid? Mijn stelling is dat de PVV nog veel te bescheiden en stil is.En veel grotere mond zou erg op zn plaats zijn: links verder totaal afbranden met argumenten. Wanneer in NL de chaos echt tegengehouden wil worden dan gelieve de PVV zich in kwaliteit en kwantiteit te vermeerderen anders zie ik het somber in: ..op weg naar het einde zei Gerard Reve reeds. Maar niet Nader tot U!


Aan het laden ...

10/05/13 21:25
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
FMMH
Wat kost eigenlijk een 24 uur gevangenisverblijf? In het land waar ik woon zou de overheid dat helemaal niet kunnen bekostigen. Zoveel gevangenissen hebben ze ook niet eens trouwens, voor alle illegalen die er zijn. Bovendien doen de illegalen het zware, dagloon en contract, werk, een belangrijke steun voor de economie. Ze slapen meestal met vrouw en kinderen in schuren en drinken soms te veel op zondag.


Aan het laden ...

10/05/13 21:21
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
VanDeWeerOmstuit
Die zwever kan toch wel 10 Bulgaarse illegale gezinnen in zijn huizen opnemen?


Aan het laden ...

10/05/13 21:00
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
BertNijhof
@frnas: Eindelijk een rechtse oplossing, de illegaal harder straffen 10 jaar maar liefst. In NL krijg je dat nog niet eens voor doodslag. Sommige illegalen zitten al een jaar in de gevangenis en die blijven ook daarna illegaal in NL. U moet dus nog hardere straffen voorstellen er zijn voldoende praktische rechtse oplossingen uit het verleden en heden. U kunt nog wat leren van de Argentijnen of van de NSU.


Aan het laden ...

10/05/13 19:24
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
Onbegrijpelijk dat Grunberg Nederland verwijt dat 'Joodse vluchtelingen niet welkom waren in de jaren '30', óm illegalen toe te staan waarvan het merendeel uit Islam bekend om t/m tierende Jodenhaat. . . Bovendien Wilders juist Koran afwijst voor effectieve Joden- en christenhaat met 'die Mein Kampf passages moeten de prullenbak in!'


Aan het laden ...

10/05/13 19:22
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
justinianus
En ondertussen hebben zich al 3000 kinderen -en fam- aangemeld voor het 'kinderpardon' waarvan men ons had wijsgemaakt dat 't om max. zo'n 800 kinderen zou gaa -Def. for Children en Vlucht. Werk dringen bovendien aan op nog ruimhartiger pardon- en dreigt er grootschalig pardonneren van uitgeproc. gelukzoekers die zg niet terug kunnen. Vertrouwen van publiek in regie van overheid is weg. Zij bezwijkt voortdurend onder chantage en dreigem. van actiewezen en clientèle. Ook VVD laat zich piepelen.


Aan het laden ...

10/05/13 19:18
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
martinel
Ik moet altijd zo lachen om Godeliefje! Wat een prietpraat, wat een hengelen naar nieuwe . aanhangers van haar of zijn Sekteleider ,de alom door de belastingbetaler,betaalde Blonde Plucheklever GW.En dat klaagt over kosten voor illegalen?Zoals@Hapi al opmerkte, ik woon liever naast een illegaal,die ik ook nog eens te eten zal geven, dan naast....???? A.Grunberg slaat precies de spijker op z'n kop.


Aan het laden ...

10/05/13 19:05
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
kotsziekvanpolitiek
Wat hebben die Wilders liefhebbers toch een lange tenen! Die uitdrukking kent U vast nog wel. Voor mij is Wilders een crimineel, alleen is het bewijs zoekgeraakt. En dames en heren Wilderiaanen, waarom laat Wilders zich niet horen in deze voor hem toch hele belangrijke dicussie? Het zou toch een prima gelegenheid zijn om Rutte 2 om zeep te helpen? Maar hij doet NIETS, helemaal niets. Geen woord! Fijne volksvertegenwoordiger hebben jullie gekozen zeg. Hij laat jullie in de steek!


Aan het laden ...

10/05/13 18:27
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
frnas
Een harde maar rechtvaardige oplossing zou kunnen zijn het illegaal naar Nederland komen strafbaar te stellen, wie zonder geldig paspoort het Koninkrijk betreed wordt gestraft met een gevangenisstraf van tenminste en noem nu maar wat van bijvoorbeeld 10 jaar. de geluk- en geldzoekers blijven wel weg en wie hier komt om politieke reden mag aannemen dat na 10 jaar detentie de politieke situatie in het land van herkomst sterk gewijzigd zal zijn en kan na de straf dus weer veilig terugkeren.


Aan het laden ...

10/05/13 18:23
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
osservatore
L.S. . Dat je als land of liever Europa je open stelt voor vluchtelingen moet je niet tegen zijn.. Echter indien er personen zijn die onderweg hun paspoort fijnkauwen en in het vliegtuigtoilet gooien of op een andere manier binnenkomen is illegaal punt uit. Je moet dan terug naar je land. Nederland is met ruim 450 inwoners per km² gewoon vol. Binnenkomers hebben ook een huis nodig. Mijn kinderen kunnen geen betaalbare woning vinden en verloren ook nog eens hun werk.


Aan het laden ...

10/05/13 17:35
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
joostsr
Veel superieure geesten hier begrijpen niet dat je beeldspraak niet letterlijk moet nemen. Nee: Wilders is inderdaad geen illegaal. Dat weet een slimme AG best wel. In de praktijk is Wilders cs wel voor velen heel wat moeilijker en duurder te verteren dan die illegalen die niet crimineel zijn én zonder hun schuld niet uitgezet kúnnen worden.


Aan het laden ...

10/05/13 17:30
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
OpinieszijnopiniesmaarzekergeengeenFeiten
5 vingers in de lucht van graaien,en laat de Hollandse lucht maar waaien......


Aan het laden ...

10/05/13 17:21
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
@ Pasch . . "Je bent pas crimineel als je een misdrijf hebt begaan." . . Voor elk land heeft u een visum nodig, meestal 3 maanden


Aan het laden ...

10/05/13 16:51
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
@ Prajna . . "Het is bijna niet te gedogen dat er mensen zijn die bijna alle vluchtelingen als gelukzoekers bestempelen en ze zo snel mogelijk het land willen uitgooien als illegaal en ongewenst." . . Oh ja? "Bijna" en "bijna" zeggen wat? Het gaat namelijk over asielzoekers die volgens VN/UNHCR/IND geen récht hebben op asiel. . . Nederland zit al bomvol onoplosbare problemen, gevaar, en enorme kosten veroorzaakt door immigratie, waar onverantwoordelijk PvdA&Co grotendeels verantwoordelijk voor is.


Aan het laden ...

10/05/13 16:49
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Johnny123
Het gaat hier om de strafbaarstelling van mensen die ongewenst verklaard zijn. Probeer dit eventjes los te koppelen van je mening en/of onderbuikgevoelens over 'vreemdelingen'. Wat zijn de gevolgen van deze maatregel? Is het niet overbodig, zoals experts beweren? Creëer je hierdoor niet meer problemen? . Xenofoben laten zich makkelijk manipuleren door verdeel en heers tactieken. Ben je boos over een falend economisch beleid/systeem. Richt je dan hier op en niet op de symptomen.


Aan het laden ...

10/05/13 16:36



No Surrender
De superieure geest Grunberg vergelijkt Wilders met illegalen. "Wie de een gedoogt, kan ook de ander(en) gedogen." Grunberg betwist dus feitelijk de legale status van Wilders, die door anderen vogelvrij is verklaard en daardoor 24/7 persoonsbescherming nodig heeft. Qua wansmaak verdient Grunberg eerder een column op een agitprop-website als Joop.nl, dan in een kwaliteitskrant als de Volkskrant.


Aan het laden ...

10/05/13 16:20
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Frits Jansen
Het is een mooie leus waar je vooral niet te diep over na moet gaan denken want dan is de grap eraf. . . Toen Wilders strafbare feiten pleegde kreeg het OM slappe knieën en vroeg vrijspraak uit vrees voor maatschappelijke onrust. Of gaat het straks toch net zo met "illegalen"? . . Enfin, liever niet te veel aandacht voor Wilders!


Aan het laden ...

10/05/13 16:11
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Vergezicht
Ik weet nog steeds niet of de vrouw van Wilders een dubbel paspoort heeft ja of nee.


Aan het laden ...

10/05/13 15:50
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
gast128
Knap staaltje populisme Grunberg. Het een heeft niets met het ander te maken. Velen hier gaan inhoudelijk in op de bezwaren van illegaliteit en overbevolking. Het zou je sieren als jij een keer een fatsoenlijk stukje schrijft i.p.v. politiek correct te schreeuwen vanuit je appartement in New York.


Aan het laden ...

10/05/13 15:32
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Eelsker
Illegalen zullen er zijn zo lang de mensen leven in staten. "Geen mens is illegaal" is utopisch anarchistisch idee dat leidt tot strijd van allen tegen allen. . Afspraak in coalitie is gemaakt, als compromis. Gehoor geven aan begrijpelijk emotioneel moreel onbehagen over niet hanteren van principes van de PvdA, leidt tot soelaas op korte termijn in de partij. De PvdA zal hopelijk kiezen voor pragmatisme. De principes kunnen dit compromis wel hebben. Nu de ledenraad nog, of een volgend congres.


Aan het laden ...

10/05/13 15:24
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
MarkHuisman
@Annelore stelt: "Wij lezen de hele krant behalve de voetnoot van Grunberg". En dan toch een reactie schrijven? Knap hoor.


Aan het laden ...

10/05/13 15:23
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Ben Oversgi
Het gaat natturlijk helemaal niet om gedogen. Het probleem is dat men redelijkerwijs de onterecht asielverwachters niet het land uit weet te krijgen. Bij velen ontstaat dan het idee dat ze dan maar moeten mogen blijven. Dit gaat natuurlijk niet want voor je het weet heb je dan ieder jaar een half miljoen verwachtingsvollen die door de Grunbergjes en aanhang welkom worden geheten en die op kosten van rest van de gemeenschap moeten mogen verblijven.


Aan het laden ...

10/05/13 15:19
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
pasch
Mijn mening blijft dat illegale mensen NIET bestaan. Er zijn wel legale mensen die te stom zijn om dat te snappen! . En als mensen ongewenst zijn, dan zijn ze ongewenst maar zeker NIET crimineel. Je bent pas crimineel als je een misdrijf hebt begaan. En louter het feit dat je een mens bent dat je bestaat is géén misdrijf. Het is een grove schande dat er - en zeker bij de PvdA - nog mensen zijn die mens zijn strafbaar stelt! De democratie binnen de PvDA is illegaal!!!


Aan het laden ...

10/05/13 15:17
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Giordano Bruno
Ach, wat kan jou de komst van nog eens 1 of 10 miljoen immigranten naar Nederland schelen, als je toch zelf in Amerika woont ... Nederland heeft toch maar een "achter de dijkse" en xenofobe cultuur.


Aan het laden ...

10/05/13 15:13
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
TeiltjeUilenspiegel
Ik kan TwitterGeert niet gedogen, dus kan ik ook geen illegalen gedogen. . Ik geloof dat Arnon & Fans zich vastgedraaid hebben. . Maar voor de Grote Gedoger zijn we allemaal gelijk.


Aan het laden ...

10/05/13 15:11
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Amberling
We kunnen toch niet de hele wereldbevolking dit over en overvolle land binnenloodsen ? De keuze is/was simpel; ongebreidelde massa-immigratie of het handhaven van de verzorgingsstaat. De regeringen kiezen voor het eerste. Maar kennelijk is het kwartje nog steeds niet gevallen. NL staat op knappen. "Ien Dales zei 't al: het is moeilijk soep kopen als iemand er steeds koud water bijgooit". Maar niemand nam deze wijze woorden ter harte. Fortuyn moest er zelfs voor sterven. Niets hebben we geleerd !


Aan het laden ...

10/05/13 15:00
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
justinianus
Alleen supporters van een ongelimiteeerde vrije toestroom van gelukzoekers ('wie zijn wij om hen dit te ontzeggen'etc)dansen, springen en jubelen dat 't een aard heeft bij dit vrijblijvend geschmier van de clown Grunberg. Kan onmogelijk serieus genomen worden.


Aan het laden ...

10/05/13 14:58
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
omega quark
illegaal is illegaal. Iemand die zonder paspoort zich in de EU meldt moet zich aangeven bij de douane. Doe je dat niet dan ben je illegaal de grens overgestoken. . Over die illigaliteit spreek ik. AMA's die 18 worden en dan illegaal worden is natuurlijk te zot voor woorden. Maar mensen uit Afganistan die voor duizenden euro's zich de grens over laten smokkelen zijn illegaal in Nederland. Mensensmokkelaars moeten keihard worden aangepakt.


Aan het laden ...

10/05/13 14:57
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
FMMH
In het verleden had je zwervers, woonwagenbewoners die overal rondtrokken, gelukszoekers met band en garen, circuslui, enzovoort. Door de geschiedenis heen zijn die vervolgd of gedoogd. Het is niet anders. Maar als er niets voor ze te verdienen was gingen ze gewoon verder naar de volgende plek. En de hardwerkende burger verfoeit ze uit de grond van zijn hart, gebonden aan huwelijk, baas en hypotheek.


Aan het laden ...

10/05/13 14:53
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
amakuruhansie
De sterkste slogan welke ik in jááren heb gehoord. De politiek staat hiermee Schaakmat!


Aan het laden ...

10/05/13 14:52
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
KaJeHa
Volgens mij ben je boos, Arnon. En dat is heel jammer, want je zegt eigenlijk niks, in dit stukje.


Aan het laden ...

10/05/13 14:46
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Sotomadura
Wie kan dit nu serieus nemen? Hebben een paar honderdduizend Nederlanders op illegalen gestemd? Dit land zit in de landen top 10 met de beste sociale voorzieningen en de hoogste belastingdruk. Dit wordt opgebracht door 65% van de bevolking. Dat 0,3% van de vluchtelingen naar Roemenië trekt en 6% naar ons land heeft hier vast wat mee van doen. Dat we hier helaas niet onbeperkt een ieder die aanklopt een fatsoenlijk onderkomen, onderwijs en medische zorg kunnen bieden is toch begrijpelijk?


Aan het laden ...

10/05/13 14:43
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
TrueLove
Grunberg wil dus illegalen gedogen, zo begrijp ik uit dit stukje waarin hij eerst bij Plasterk op de man speelt en daarna de wereld omkeert, want Wilders gedoogde het kabinet, niet andersom. Er is bijna geen land ter wereld met zoveel beroepsmogelijkheden en als je aan het eind van de rit nog steeds niet mag blijven, dan is er ook alle reden toe. Maar Grunberg wil toch gedogen. Waarom dan niet consequent ALLE uitgeprocedeerden gedogen? Moordenaars, verkrachters, fraudeurs, noem maar op.


Aan het laden ...

10/05/13 14:41
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Jarel
Onzin, de illegalen breken de wet en Wilders houd zich aan de nederlandse wet. Wilders gedogen ging om politiek gedogen , en bij illegalen zou het om gedogen vanstrafbare feiten gaan. Oftewel appels en peren Goedkope retoriek van Grunberg!


Aan het laden ...

10/05/13 14:40
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Annelore
Het is een lelijke vergelijking van Aron Grunberg.De economische asielzoekers zijn hier illegaal.En meerdere keren afgewezen.Wilders is geen illegaal.Wie Grunberg op de voorpagina van onze krant kan gedogen kan de hele wereld gedogen.Wij lezen de hele krant behalve de voetnoot van Grunberg. Bij de PvdA mag en kan al veertig jaar alles als het maar buitenlanders en illegalen betreft.Daarom kunnen veel mensen deze partij niet meer gedogen.


Aan het laden ...

10/05/13 14:34




VSp
'Wie Wilders kan gedogen, kan ook illegalen gedogen' . 'Wie illegalen kan gedogen, kan ook de VVD gedogen', denkt Samson omdat dit een Europees probleem is, waar Brussel de schouders over ophaalt.


Aan het laden ...

10/05/13 14:21
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Jonggrijs
Een paar procent belasting heffen op de grote belasting ontduikers doet de verontwaardiging naar assielzoekers keren. . Toekomst is er genoeg,,als je maar de goede kant opkijkt,,schrijft,,op praat. . Dat mis ik in alle betogen.


Aan het laden ...

10/05/13 14:20
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
larisa7
Helemaal eens met Arnon Grunberg!! Als de VVD Wilders kon gedogen dan moeten assielzoekers toch een lachertje zijn.


Aan het laden ...

10/05/13 14:18
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
toshiba
@Kanaloa Inderdaad je begrijpt het verkeerd. Voorbeeld: een kind van 6 jaar is met zijn ouders hier naar toe gekomen. Asiel is afgewezen, gezin wil! terug maar land accepteert hun niet meer. Kunnen dus niet uitgezet worden ondanks de wil en dat gezin papieren heeft. Dat gezin is nu illegaal. Dit kabinet wil vervolgens dat gezin nog eens extra strafbaar maken. Die krijgen dus boete, worden opgesloten voor 3-6mnd en dan weer op straat geflikkerd. Hoe achterlijk kan beleid zijn.


Aan het laden ...

10/05/13 14:13
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Godeliefje
Geachte Arnon Grunberg . . Schandalig dat illegale asielzoekers mogelijk gemaakt door UNHCR/EU/Nederland die geen verantwoordelijkheid voor hen nemen. De ellende aangericht spreekt volumineuze boeken stress, psychiaters, zelfmoord etc. Schiphol gevangenisstraf vóór beslissing door IND is Schenden van Mensenrechten. . . "Voetnoot": Wilders zegt niets anders dan over alle eeuwen heen Islam critici w.o. Dante en Hugo de Groot Grotius. Dus ter uwer Verlichting [grin] Youtube: Nasim Ben Iman.


Aan het laden ...

10/05/13 14:13
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
MarkHuisman
Goed stukje van Grunberg. Ik ergerde me ook aan Plasterk's geschiedvervalsing: van de 40.000 joden die na kristalnacht naar NL wilden werden er uiteindelijk 7000 toegelaten [onder druk vd linkse oppositie- Colijn wilde eigenlijk niemand toelaten]. Die 7000 werden in kampen gestopt waar ze geen bewegingsvrijheid hadden. Daarnaast zijn nog 2000 joden illegaal NL binnen gekomen. Die werden in aparte kampen onder militair toezicht geplaatst.


Aan het laden ...

10/05/13 14:10
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
hetnoorden
Grunberg heeft zijn laatst zin als spontane ingeving opgeschreven.Samsom zou wel uitkijken om zo ondemocratisch te werk te gaan.Jammer dat Grunberg , na eerst ovr Plasterk te praten,zelf ook niet boven zijn vooroordeel uitkomt, maar het is voor de VK


Aan het laden ...

10/05/13 14:06
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Hapi
Ik heb liever een illegaal als buurman dan geert wilders.


Aan het laden ...

10/05/13 14:01
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Spartuijn
Het is juist de PvdA geweest die het vorige PVVD kabinet heeft gedoogd m.n. als het over de steun aan Brussel en de Euro ging... Dit VVD/PvdA kabinet is in feite een voortzetting van het vorige kabinet... In de Eerste Kamer zal de PVV dit VVD/PvdA kabinet gedogen om de strafbaarstelling van illegalen mogelijk te maken.


Aan het laden ...

10/05/13 13:53
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
klm.md11
Als illegaliteit gedoogd word is het toch niet illegaal meer?


Aan het laden ...

10/05/13 13:51
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Spinazii
Belastingopbrengst daalt 11 miljard door krimp....maar kom maar op met die illegalen,we hebben toch geld zat . Ik ben anti PVV en anti politiek voeren van Wilders,die partij doet niets en loopt voor alles weg.....Samsom,PvdA kennen hun verantwoordelijkheid en ik sta voor 100% achter ze


Aan het laden ...

10/05/13 13:50
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
otto72
BIj de pvda zijn ze dol op illegalen, Je kunter zolangzamerhand een hele stad mee vullen. . Maar ze denken daar dat dit straks de kiezers op hun partij zullen zijn


Aan het laden ...

10/05/13 13:39
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
spitskop
Wie Wilders kan gedogen, kan ook illegalen gedogen slaat als een tang op een varken. De meerderheid van de bevolking wil illegalen niet gedogen. Dat heet democratie! Bovendien voegen deze illegalen niets toe aan de samenleving en kosten veel geld, dat op een betere manier besteed kan worden. Deze illegalen kunnen beter hun thuisland op gaan bouwen. Dat hebben onze voorouders na de oorlog ook gedaan. Diezelfde ouders moeten nu inleveren voor o.a. het illegalen beleid.


Aan het laden ...

10/05/13 13:35
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Kanaloa
Ik heb altijd begrepen dat Wilders niet anders doet dan de vinger op de zere plek leggen, zoals de gevaren van de islam benoemen, de eindeloze toevoer van illegalen en economische vluchtelingen, de toestroom van oosteuropeanen met daaraan verbonden een forse aanslag op ons belastingstelsel. Ik zal het allemaal wel verkeerd begrepen hebben, dus we moeten de grenzen wagenwijd openstellen voor nog veel meer illegalen en gelukzoekers. Nog een paar miljoen en Nederland is helemaal ontwricht.


Aan het laden ...

10/05/13 13:33
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
nicoh
Schitterend!


Aan het laden ...

10/05/13 13:32
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
pk49
inderdaad,wie meer dan een jaar de onzin van Wilders heeft kunnen verduren heeft een olifantenhuid gekweekt en is de illegaliteitkwestie peanuts.


Aan het laden ...

10/05/13 13:10
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
JvanDeventer
Ja, illegalen gedogen kan altijd, net zoals je geluidshinder of illegale bebouwing kunt gedogen. Maar waarom zou je illegalen WILLEN gedogen alleen omdat je een soort van samenwerking met Wilders hebt onderhouden? Het was trouwens andersom: Wilders gedoogde het kabinet; het waren niet de VVD'ers die Wilders gedoogden, wat dat laatste dan ook moge betekenen.


Aan het laden ...

10/05/13 13:06
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
francq b
Iets menselijks is VVDers vreemd. Ze kunnen iets met verstand benaderen, maar met gevoel? Het al oude: 'regel is regel' gaat bij hen op. De regel dat illegaliteit strafbaar is, maakt hun leven een stuk makkelijker. Deze crisis kost geld en dit voelen veel mensen die voor de crisis opdraaien. Maar 'regel is regel', deze mensen moeten betalen. Velen voelen dat rijken (VVD-stemmers) voor de crisis verantwoordelijk zijn, maar dat is een gevoel, dus dat telt niet.


Aan het laden ...

10/05/13 12:56
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Rosser
Hulde!


Aan het laden ...

10/05/13 12:54
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
aba4567nen
Zoals gewoonlijk een rake stelling van A.G.Inmiddels is dat al decennia practijk in ons minder soevereine . koninkrijk, onder brusselse curatele en afnemende grondwettelijke macht. Zoals in gans EU, muv D.Zo spannen de kroon met kabinet en parlement,dat ambtshalve en met terugwerkende kracht buiten onze . voormalige grenzen, mio Euro's aan onrechtmatige toeslagen van onze belastingcenten, dumpt.En nog veel meer, het tekort in 2012, was immers 24 mia.!


Aan het laden ...

10/05/13 12:52




Prajna
Precies de spijker op de kop Arnon. Het is bijna niet te gedogen dat er mensen zijn in dit land die bijna alle vluchtelingen als gelukzoekers bestempelen en ze zo snel mogelijk het land willen uitgooien als illegaal en ongewenst. Als we dat kunnen gedogen dan zijn we ook in staat om illegale vluchtelingen te gedogen i.p.v. misdadigers van hen te maken.


Aan het laden ...

10/05/13 12:47
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Kink5
Bingo, Arnon. . . Daar is geen speld tussen te krijgen. . Chapeau.


Aan het laden ...

10/05/13 12:45
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
johannes5
Wat een slappe hap, zal nooit maar dan ook nooit meer op ze stemmen, met of zonder hoed is deze slapjanus niet meer te pruimen.


Aan het laden ...

10/05/13 12:44
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Spinazii
Dus alle illegalen maar opnemen hier in Nederland? . Een illegaal heet niet voor niets illegaal,als een vluchteling recht heeft om hier te blijven dan heet hij geen illegaal


Aan het laden ...

10/05/13 12:44
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Dik Trom
Hmm, de logica van Grunberg is onberispelijk. Inderdaad: wie een zielige zoeker als Wilders kan gedogen moet ook asielzoekers kunnen gedogen. Bovendien zijn die laatsten stukken goedkoper. Maar als Samsom die suggestie opvolgt, dan zitten we, vrees ik, binnen de kortste keren weer opgescheept met die zakkenvullende, pluche-plakkende pijn in de togus. En dan zijn we allemaal voorgoed de klos.


Aan het laden ...

10/05/13 12:39
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
iRENEBAL
Laat ik het nou eens hartgrondig met Grunberg eens zijn!


Aan het laden ...

10/05/13 12:37
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Saltfish
Een beetje flauw omdat politieke partijen elkaar altijd moeten gedogen in coaltieland. Waar wel op gelet zou mogen worden is hoe de kiesraad zijn werk doet en inspectiewerk moet verrichten hoe de partijen en politici aan middelen of geld komen om mee te doen aan de verkiezingen. Wat politici na hun formele carriere doen zou niets met hun werk tijdens hun formele periode te maken moeten hebben. Wie was Wilders ook al weer?


Aan het laden ...

10/05/13 12:35
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
bar&boos
Geldt dus ook andersom; . Wie illegalen kan gedogen kan ook Wilders gedogen.


Aan het laden ...

10/05/13 12:31
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
René54
Grappig Wilders met illegalen te vergelijken. Levert een gecompliceerde relatie op. Waar Wilders niet blij mee zal zijn. Koren op de molen voor blogs als http://stophetgevaarwilders.blogspot.nl/ ?


Aan het laden ...

10/05/13 12:29
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
pauke
Ik mag die Arnon G wel, maar dit is me te gemakkelijk, meer dan 2 minuten kan hem dit niet gekost hebben. Dit is geen voetnoot, hoogstens een kleineteennoot.


Aan het laden ...

10/05/13 12:29
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
nickname too
Illegalen moet je niet gedogen.Je haalt ze binnen of je stuurt ze weg.Het lijkt zo sympathiek,maar dat is het niet.Kijk naar de wet en handel daar naar.Snelle beslissingen zijn goud waard.Scherp,snel en rechtvaardig.De Nederlandse samenleving komt onder druk.Belastinggeld wordt onnodig gespendeerd,terwijl wij op alle mogelijke manieren aan het bezuinigen zijn.Waar gehakt wordt vallen spaanders en Grunberg heeft gelijk.Plassterk wordt een clichémannetje.Zielige verhalen uit de jaren '30 zijn uit.


Aan het laden ...

10/05/13 12:28
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
cr65
Je hoeft Wilders niet te gedogen om illegaal verblijf tegen te gaan.


Aan het laden ...

10/05/13 12:24
Beledigend? Ongepast? Meld het ons. .
Sheila
Volgens de schrijver van dit artikel moet Samson tegen Rutte zeggen: Wie Wilders kan gedogen, kan ook illegalen gedogen. Naar mijn idee gaat deze vergelijking volledig mank......


Aan het laden ...

10/05/13 12:22


Naar Cultuur, gelijkheid , Sociologie lijst  , Sociologie overzicht  , of site home .
 

[an error occurred while processing this directive]