Landverraders: NPO, VPRO

6 dec.2016

Hoewel er op deze website meestal gschreven wordt over de politieke-correctheid als één groot blok, zijn erbinnen natuurlijk diverse nuances en varaties. Je hebt Nieuwsuur en EenVandaag ... De ene "gewoner" en de ander wat meer gericht op "luisterend publiek". Daarbij zijn ze wel beide voor "vluchtelingen", voor islam, voor Koude Oorlog, voor neoliberalisering, voor Europeanisering, tegen Zwarte Piet, enzovoort, maar met wat andere acccenten en nadruk.

En zo heb je binnen het omroepbestel als geheel, de NPO, de VARA, de AVRO ... en: de VPRO.

Zelfde verhaal: allemaal hartstikke politiek-correct, maar met verschillende nuances.

Die van de VPRO zijn die van het kunstzinnige internationalisme: "Wij kunstenaars trekken graag rond, Joden toen en moslims en negers nu trekken rond naar ons, dus moslims en negers zijn net als ons en we kunnen er niet genoeg van binnenhalen".

En dat is al heel lang zo, zoals tien jaar geleden genoteerd hier uitleg of detail , misschien vandaar dat het in dit huidge tijdsgewricht als min of meer natuurlijk werd gezien. Maar hier dan toch een gevalletje dat wél een bel deed rinkelen, en de VPRO haar welverdiende plaats in het panteon van het landverraad bezorgde (de Volkskrant, 23-01-2017, door Haro Kraak):
 

Van Genua valt wat te leren


In zijn eerste documentairereeks laat schrijver Ilja Leonard Pfeijffer zien hoe zijn geliefde havenstad omgaat met de constante stroom vluchtelingen

Juist ja ... "Vluchtelingen" blijken gewoon Afrikaanse gelukszoekers. Dat wil zeggen: lieden die in Afrika niks bleken te kunnen want uiterst armoedige landen waarin men elkaar het licht in de ogen niet gunt en daarom armoedig blijven al sinds de Tweede Wereldoorlog, en dat nu in Europa willen gaan doen onder ontvangst van sociale uitkeringen.

Parasieten.

Waarvoor onze Joodse correspondent nu een goed verhaal gaat doen. In een een-tweetje met een andere parasieten-welkomheter uitleg of detail , in dienst  van de Volkskrant, en gepaard gaande met een stroom leugens:
  Als havenstad wordt Genua al lang overspoeld door vluchtelingen en daarom ziet Pfeijffer, zelf ook migrant ...

Pure gorigheid ... Pfeijffer is inkomensonafhankelijk. De negers teren op de burgers.
  Een groot deel van hen is werkloos en velen wenden zich noodgedwongen tot criminaliteit.

Een gore leugen: ze kunnen gewoon teruggaan. En ze zijn allang niet meer de eersten op dit traject - ze weten precies wat er komen gaat: leegloperij en (kleinere) criminaliteit als in Afrika. Het zijn criminaliteitsmigranten.
  Toch kijken de Italianen veel pragmatischer naar de vluchtelingenproblematiek dan Nederlanders, zegt Pfeijffer.

Wat een schoft: in Italië geen uitkeringen ten koste van de rest van de burgers.
  Iedereen die naar Europa komt wil er iets van maken. Niemand komt om drugsdealer te worden. Velen van hen zijn in de kracht van hun leven en kunnen echt wat, desnoods met bijscholing.'

Gore leugens. Als dat zo zou zijn, hadden ze dat al gedaan in Afrika en was het niet "nodig" om naar Europa te gaan.
  U kwam ook als gelukszoeker naar Genua. ...

Een gore leugen. Het ene "gelukszoeker", dat slaande op Pfeijffer, is "zoeker van geluk want materieel ben ik al voorzien". Het andere gelukszoeker, dat van de Afrikanen, is "parasiteren op andersmans arbeid is ook een vorm van geluk".
    En tot slot nog een leuk inkijkje in de Joodse cultuur:
  Het gevaar en verval van deze havenstad met al zijn verschillende volkeren is voor mij juist de charme, de poëzie van Genua, waardoor ik ooit verliefd werd op deze plek.'

Waarna we weer gegeten en gedronken hebben, en verbaasd zijn over het feit dat er maar zo weinig holocausts zijn.

De VPRO maakt er ook helemaal geen geheim meer van dat ze zijn geabsorbeerd in het Zombie Rijk van het Kalifaat ... (GeenStijl, 12-05-2019, door Van Rossem, uitleg of detail ):
  Sad. VPRO viert ramadan met Moslimbroeders

Vroeger was de VPRO diagonaal het tegenovergestelde van de EO. Maar het zijn Andere Tijden...
    Ooit, in de jaren ‘70, incasseerde de VPRO lachend de doodsbedreigingen die uit diepchristelijke hoek over Barend Servet, Sjef van Oekel en Wim T. Schippers werden uitgestort. “Geloven is uit een vliegtuig springen en dan is Jezus je parachute“, liet de VPRO in 1973 nog door een dronken dominee brabbelen tijdens het motorboaten van Malle Babbe. (Video onder.) ...


Maar nu ...
  ... Een halve eeuw later, in de surseance van hun ilinks-ideologische faillissement, zitten de voormalige religiebeschimpers fier vooraan bij de iftars van de inclusieve samenleving, waarin de meest regressieve aller religies op het schild gehesen wordt. ...

Link:

Kijk naar dat Zwarte Weduwe-hoofd en je weet al meer dan genoeg: achterlijkheid, inteelt, barbarij, terreuraanslagen.
    Blijkt al meteen:
  ... Bij de VPRO is geloven nu: in een multiculturele samenleving duiken en dan is deugen je reddingsboei. Ze zijn daarvoor op een iftar waar macht zoekende Moslimbroeders ...

Link:

En:
  ... en kopvodjes van de NIDA-colonne ...

Link:

En:
  ... met dubbele tong het woord voeren.

Link:

Haatpredikers, Zwarte Weduwe, achterlijkheid, inteelt, barbarij, terreuraanslagen.
    Met ook nog een scheut ...

... van het goorste zwartracisme:
    En dit allemaal wordt gepropageerd door de VPRO op de publiek omroep.

Vergeten bij het lijstje maar nu aan herinnerd ... (de Volkskrant, 06-12-2019, rubriek Top & Flop, door Gijs Beukers, Gidi Heesakkers):
  Top & Flop

Wat er goed was en wat wat minder deze mediaweek.

De banale kant van racisme in beeld
...

Een neonazi die de jurk van zijn dochtertje 'snoezig' noemt. Als Constant Kusters dit zegt tijdens de documentaire Ons moederland (VPRO), woensdagavond op NPO 2, kijk je er nauwelijks meer van op. Behalve leider van de Nederlandse Volks-Unie (NVU) ...
    De Arubaans-Nederlandse documentairemaker Shamira Raphaëla (37) volgde Kusters drie jaar. ...

Oftewel: die Kusters is een naïeve lieverd ... Dat hij linksfascisten van de VPRO vertrouwt.
  ...    Raphaëla gaat de confrontatie met Kusters niet aan, maar biedt context met archiefbeelden van slaven, gevluchte Joden en de opkomst van rechts-populisme.    ...

Niveau: "Hitler ging de confrontatie met de Joden niet aan, maar stopte ze meteen in een concentratiekamp"
   ...    Ons moederland schuurt, en dat komt niet alleen doordat Kusters zeer tevreden is met het huidige politieke klimaat. 'Wij zijn niet radicaler geworden, maar de rest van de politiek is radicaler geworden.' Het komt ook door de kneuterigheid van het racisme, dat zich nu eens niet openbaart door een peloton mannen met spandoeken.

Oftewel, de boodschap is: "Alle gewone blanke Nederlanders zijn nazi's en racisten".

Vanwege "sociale omstandigheden" trof het dat deze redactie iets van de VPRO, nomaliter gemeden als de pest, onder ogen kreeg. De sociale omgeving had licht gekregen van een nieuwe serie (In Europa, NPO2, uitleg of detail )  naar aanleiding van een nieuw boek van "mr. Europa" voor zover het de literaire omgeving betreft: Geert Mak uitleg of detail . Nu had die Mak voor het eerst iets verwoord dat leek te wijzen op een besef dat de multiculturele samenleving nou net niet helemaal het Paradijs op Aarde is, dus je geeft zoiets dan wat voordeel van veel twijfel.
    Alas (de Volkskrant, 23-12-2019, tv-recensie, door Haro Kraak):
  Onvoltooid

...    Een beenblessure van historisch belang zagen we zondagavond ook op NPO 2. De Franse piloot Jean-Paul Borderie opende in 1994 het raampje van de cockpit en liet zich 7 meter naar beneden vallen, om zo aan een kaping te ontsnappen. ...

Een kaping door moslims.
  ... De Algerijnse terroristen ...

De moslim-terroristen die dit keer toevallig uit Algerije kwamen.
  ... wilden dat hij het vliegtuig in de Eiffeltoren zou boren. Toen diezelfde piloot op 11 september 2001 op de radio het nieuws hoorde, dacht hij: komt me bekend voor. Nu bestuurden de terroristen ......

De moslim-terroristen die nu toevallig voor een groot deel uit Saoedi-Arabië kwamen .
  ... de terroristen het vliegtuig zelf. ...

Kennelijk leren zij wel van hun ervaringen.
    In tegenstelling tot het gajes van de VPRO. De aflevering begint met een overzicht van de diverse terreurdaden gepleegd door moslims, dat wil zeggen: een strenge selectie want anders ben je alle afleveringen bezig, bestaande uit die in Parijs en Brussel: Charle Hebdo, Bataclan, en Zaventem. Allemaal een minuutje of 3 à 5. Met als laatste Zaventem. De bekende beelden van de drie terroristen die door de gang van de luchthaven banjeren met bagagekarren.
    De man met het hoedje, die gedacht werd de chauffeur te zijn voor de andere twee en die weer wegliep en wiens pad deels gevolgd kon worden.
    En alras had men een verdachte op het oog die aan het uiterlijk (de man was primitief vermomd) en de bekende omstandigheden voldeed.
    Een moslim uit Molenbeek.
    Hij bleek het niet te zijn.
    Het volledige laatste kwartier van de uitzending is besteed aan de verontwaardiging, woede en haat van de vrij jonge man en zijn moeder richting de blanken die hen dit oneindige leed hadden aangedaan. .
    Van de slachtoffers: geen  woord.
    Over de slachtoffers: geen woord.
    Wie waren de echte slachtoffers van deze aanslagen volgens VPRO:
    DE MOSLIMS!!!
    Dat volk dat er al doodgewoon zo uitziet of ze direct uit de de woestijn vol Wrekende Goden zijn gekomen (vooral die moeder met haar lappenkleding en haakneus - type Zwarte Weduwe Tsjarnajeva uitleg of detail ).
    Empathie: NUL!!! uitleg of detail .
    Een vol kwartier op een uitzending van drie kwartier gewijd aan de klaagzangen van de moslims ...
    Zoals gezegd: het was door sociale omstandigheden dat dit onder ogen kwam, want deze redactie probeert alles van de NPO te mijden als de pest, en dat van de VPRO in het bijzonder.
    En dat streven is alleen maar heviger geworden.
    In de hernieuwde opwinding vergeten: er was nog wat na te bespreken:
  Het menselijk brein is zo geprogrammeerd dat we enorm vatbaar zijn voor Grote Gemiste Waarschuwingen

Klopt. Dat heet cognitieve dementie , als de vatbaarheid heeft toegeslagen. Het is wat linksextremistische lieden hebben, als gevolg van het aanemen van ideilogieën als daar zijn het multiculturalsime en "De Gelijkheid der Culturen".
    Dan ga je moslimterroristen zielig vinden in plaats van hun slachtoffers.
    Omdat de moslims "divers" zijn en bijdragen aan de "diversiteit".
    En immigrant.
    En dan ga je ze vergelijken met Joden:
  In deze afleveringen gaat Mak op zoek naar sleutelmomenten die een voorbode hadden kunnen zijn. Zijn inspiratie vormt het bordje dat de Duitse historicus Victor Klemperer in 1928 tegenkwam, met de tekst: 'Juden nicht erwünscht'. ...

Oftewel: "Moslims niet gewenst is hetzelfde als Joden niet gewenst".
    Hoe gaarne zou je deze stammen niet linea recta terug transporteren naar waar ze vandaan komen: de woestijnen van het Midden-Oosten.
    Samen met het linksextremistische gajes dat ze nu de hand boven het terroristische hoofd houdt.
    De VPRO is op de buis wat Joop.nl uitleg of detail en De Correspondent uitleg of detail is op het internet: rabiaat linksextremisme dat hand in hand loopt met moslimterrorisme.

Een illustratie ervan (de Volkskrant, 07-01-2020, door Wil Thijssen):
  Interview | Sakir Khader

Rebel met een reden

Toen de krant hem niet wilde laten afreizen naar Syrië ging hij op eigen gelegenheid. Nu presenteert de VPRO journalist Sakir Khaders tv-serie over jongeren in Irak.

En wat betreft de rest zijn de plaatjes voldoende:

IS'er.
    Nou ja, één citaatje dan:
  ... Zonder baard werd ik ook uitgescholden: kankerallochtoon, kankerturk, kankermoslim, noem maar op. ...

Hater niveau "onmiddellijk uitzetten".

Volgens reputatie is de VPRO "links". Inmiddels is bewezen dat in het huidige tijdsbestek "links" betekent "joodsistisch" uitleg of detail . Van welk laatste het meest betrouwbare teken is het Koude Oorlogsfetisjisme.
    De Ruslandhaat.
    De vrienden van Joop.nl rapporteren (Joop.nl, 18-05-2020, uitleg of detail ):
  Corona en desinformatie: de oorlog tegen het nepnieuws

Het nieuwste modewoord voor Ruslandhaat: "nepnieuws"
  Tijdens de coronacrisis is de juiste informatie van levensbelang. Maar wie kan je nog geloven? Hoe onderscheid je de waarheid van de leugens? Trollen ...

Het nieuwste modewoord voor "De Russen".
  ... produceren voortdurend nepnieuwsberichten voor sociale media en nieuwssites. Het doel daarvan is verwarring zaaien, bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen en bondgenootschappen onder spanning zetten. ...

Allemaal zaken die "de Russen" willen, en niet "trollen".
  ... onder spanning zetten. Vooral de Russen ...
  
Gunst  ... Wat een onthulling ...
  ...  de Russen lijken meesters in het strategisch inzetten van desinformatie. Als dit de oorlog van de toekomst is, komt de nieuwe dreiging via onze newsfeeds. ...

... want die geven die nepinformatie van Russen onbelemmerd en ongefilteerd door: Rus: "Rutte heeft covid", NOS: "Rutte heeft covid".
    Maar gelukkig, ...
  ...     De NAVO, en daarmee ook het Nederlandse leger, heeft ook boots on the ground in deze frontlinie: met 110 man draagt Nederland bij aan de NAVO-inzet Enhanced Forward Presence in Litouwen. Toch horen we weinig over deze missie, waar het conflict zich niet fysiek ontvouwt. VPRO Tegenlicht duikt in de loopgraven van de informatieoorlog, die wordt bevolkt door Nederlandse soldaten, Litouwse elfen en Letse televisiepresentatoren. ...

... de NAVO van de oud-nazi's en neo-fascisten van de Baltische staten staan paraat om de inval de Russen te weren.
    Dit alles door Joop.nl voorzien van de juiste vormgeving en kleurstelling:
 

Jammer dat de NAVO-hakenkruizen ontbreken ...

Van twee weken terug (de Volkskrant, 04-05-2020, tv-recensie, door Arno Haijtema):
  Vaart en haast

Bijna vier maanden bestaat VPRO's wekelijkse cultuurtalkshow Mondo.

Al twee VPRO-trekken: extra aandacht voor cultuur oftewel kunstzinnigheid, en globalisme (Mondo: Spaans of Italiaans voor "wereld").
  ... hoe wijst presentator Nadia Moussaid ons de weg naar de kunstenaars ...

Trek nummer drie: islamofilie.
  ... Zo was het openingsinterview van zaterdag, met filmmaker en schrijver Natascha van Weezel, ...

Nummer vier: joodsisme uitleg of detail .

Ook vastgekankerd aan dit geheel: de blankenhaat - ook weer te weten gekomen via Der J-Stürmer (Joop.nl, 27-05-2020, door Han van der Horst - Historicus uitleg of detail ):
  Hoe Baudet de verdenking wekt dat zijn Forum niet voor democratie staat

De ideologische inbedding van het Forum voor Democratie wijst immers een andere richting uit, niet naar liberalisme of vrij ondernemerschap. Dat komt door goeroe Robert Lemm ...

En die Lemm is een christen ... :
  ... In een prachtige stijl deelt Lemm zijn bevindingen. Hij heeft tientallen boeken op zijn naam waaronder een geschiedenis van Spanje. Daarin spreekt hij met veel waardering over de rechtse en katholieke stromingen ... een extreem behoudende en fanatieke stroming binnen de katholieke kerk. ...

..., dus vandaar dat denigrerende 'goeroe' voor zijn naam ...
    En dat alles naar aanleiding van ...
  ... Afgelopen zondag zond de VPRO een documentaire uit waarin Robert Lemm ...

... met de boodschap:
  ... Lemm blijft vaag over wat er moet gebeuren met wie het spel niet meespeelt maar het is duidelijk dat voor dezulken geen ruimte bestaat in zijn ideale maatschappij. Vrijdenken is hem een gruwel.

Oftewel:
  De VPRO blijft vaag over wat er moet gebeuren met wie het linksfascistische en joodsistische spel niet meespeelt maar het is duidelijk dat voor dezulken geen ruimte bestaat in hun ideale joodsistische en islamitische woestijnmaatschappij. Vrijdenken is hen een gruwel.

Ze zeggen het zelf ...
    Tussen cultuurmarxisme en sociaal-darwinisme is geen middenweg , en hen is die van het cultuurmarxisme, met het joodsisme en islamisme in het vervolg.

Dit is natuurlijk ook zo'n standaarddingetje: de goedmenserij tegenover allochtonen (de Volkskrant, 22-04-2020, tv-recensie, door Frank Heinen):
  Raakmeaandan

Wie goed kijkt, ziet dat door tegenzin, luiheid en wangedrag andere, herkenbaardere emoties schemeren.


Tussentitel: Zo veel desinteresse, zo veel onwil, zo'n onvermogen tot zelfreflectie: je zou van minder waanzinnig worden

In Centrum De Nieuwe Kans worden drie jongens gevolgd door de camera van Marina Meijer. Het resultaat - de 2Doc Carrousel - was maandagavond te zien bij de VPRO. De jongens heten Delgano, Nabil, Tayfun. Jongens bij wie zware schermen voor hun binnenste hangen. Ze zijn krap aan volwassen, voor de wet althans. Wat ze hebben gedaan, is onbekend, en wat er met hun oude kans is gebeurd, vermeldt de historie niet.
    Dat hun kerfstok nu al nauwelijks nog te dragen valt, lijkt de enige zekerheid.
    Delgano bezit een onleesbaar gelaat. Leeg. Zijn gevoel tekent zich af op zijn vuisten, waarmee hij gaten in muren mept. Aan Tayfun zie je alles; hij wil het zo graag goed doen, maar het lukt hem maar niet. Elk moment kan er iets ontbranden. Eendrachtige samenwerking in de werkplaats kan binnen een tel een crisissituatie worden. Koppen tegen mekaar.
    'Raak me aan raak me aan raak me aan raak me aan raakmeaanraakmeaandan.'
    Aanleiding: de andere jongen begon te snel met bezemen.
    Nabil wil niks. Nurkser dan hij bestaat niet. Zijn schouders hangen langs zijn lijf, ze zeggen: hier zit iemand die nooit begrepen is, en nooit begrepen zal worden. Bij een schouderklopje in het voorbijgaan krimpt hij ineen. 'Niet te veel aanraken alsjeblief.' ...
     Zo veel desinteresse, zo veel onwil, zo'n onvermogen tot zelfreflectie: je zou van minder waanzinnig worden. ...

Natuurlijk, het is tenslotte de VPRO, gaat er toch weer veel goed komen ...
    Hahahahaha!!!

Nog eentje uit het vaste repertoire van de VPRO ... (de Volkskrant, 21-08-2020, tv-recensie, door Frank Heinen):
  Onzekerheid

...    Woensdagavond zond de VPRO Love Child uit, een film van de Deense regisseur Eva Mulvad die vorig jaar op Idfa draaide. ...
    Mulvad volgt drie mensen op de vlucht: Leila, Sahand en Mani. ...

... : vluchtelingen. Dat wil zeggen ... :
  ...    Ze krijgen asiel in Turkije, maar ze willen door ...

... : economsche migranten, of nog correcter: ...
  ... het liefst naar de andere kant van de wereld. ...

... geluksgezoekers.
    Dit alles natuurlijk gepaard gaande met de fanatieke inzet van ...
  ... zond de VPRO Love Child ... drie mensen op de vlucht: Leila, Sahand en Mani. Mani, het kind uit de titel ...
    ... Het jongetje huilt. Het huilen gaat over in schreeuwen, het schreeuwen in een panisch gehik waarin het kind zich uiteindelijk verslikt. Tussen het hoesten door gilt hij: 'Het komt allemaal door jou! Het komt allemaal door jou!' ...

... de snotwin :
  Snotwin
1, (pol. cor., cat.): Verboden woorden. 2, (real.): Een variatie op de smerigheden begaan door politiek-correcten en multiculturalisten bekend onder de term "Godwin"  , maar in dit geval met de inzet van kinderen, liefst in afbeelding - al dan niet met traan, maar in alle gevallen met een licht- of donkergekleurde huid. In het archetypische geval vergezeld van een jonge blonde vrouw in verpleegstersuniform.

Eén van de instrumenten van de globalistische en joodsistische weerzinwekkendheid.

En hier één van de meest zekere tekenen van het joodsisme : het Koude Oorlogsfetisjisme (de Volkskrant, 01-10-2020, tv-recensie, door Arno Haijtema):
  Koud bloed

... de driedelige Engelse tv-documentaire Putin: A Russian Spy Story, waarvan de VPRO dinsdag het eerste deel uitzond.

Je moet echt hardnekkig zoeken om uit te vinden wat er achter dat 'Engelse' zit. Beginnen ze onraad te ruiken ... ?
    In ieder geval zegt dat 'Engelse' eigenlijk al genoeg; de uitvinders van de meest smerige propaganda in het algemeen (u dacht toch niet dat George Orwell het had over iets anders dan zijn eigen land, hè ...), en Koude Oorlogs-propaganda in het bijzonder.
    De eerste concrete aanwijzing is de naam van de regisseur zijnde ene Nick Green, die ook al iets over Assad heeft gemaakt, maar dat zegt natuurlijk niets over waar het echt om gaat: wie heeft dit betaald?.
    Dat blijkt nog lastiger te vinden, maar te zijn het Engelse televisiekanaal Channel 4.
    En de BBC is al een rabiaat Koude Oorlogskanaal maar dit is mogelijk nog erger.
    Dat Channel 4 wordt extern betaald, en het is weinig raden wie dit werk gefinancierd heeft: er zijn twee smaken en beide beginnen met MI.
    Of iets aanverwants.
    Anyway, de boodschap is al redelijk duidelijk uit de kop en nog duidelijker in de tekst:
   ... in ongenade vielen bij de almachtige Poetin. Recent slachtoffer: oppositieleider Aleksej Navalny, die in augustus een novitsjok-vergiftiging ternauwernood overleefde.
    Echt verrassend zijn ze niet meer, de aanwijzingen die in de documentaire worden aangedragen om de betrokkenheid van Vladimir Poetin (67) of - in zijn naam - het Kremlin aan te tonen bij moord en doodslag onder politieke tegenstanders.    ...
     ... dat het karakter van Poetin vooral is gevormd door koud bloed en een hart van steen ...

Oftewel: een ouderwets potje demoniseren: "Poetin is De Duivel".
    U gebracht door de VPRO.
    Oh ja: dat novitsjok:
    Waarom een gif gebruikt waar "Made in Russia" en "Putin did it" op staat?
    Waarom een gif gebruikt wat eerder niet bleek te werken (op Skripal en die is niet dood en kerngezond)
    Waarom als de eerste keer niet genoeg gebruikt, dan de tweede keer wéér te weinig?
    Waarom Navalny niet nog een tweede dosis gegeven toen hij in Omsk in het ziekenhuis lag?
    Waarom Navalny laten gaan richting vijand in plaats hem om zeep te helpen?
    Waarom hebben ze het meteen over Nordstream2, de doodsteek voor Oekraïne's invloed op de gasstromen?
    Vragen, vragen, vragen ...
    Antwoorden ...
    Tja, dan moet je eerst de vragen stellen en dat doet men in een Koude Oorlog niet.

Vanzelfsprekend stroomt bij de VPRO ook deze smerigheid in grote hoeveelheden, zijnde ... (Joop.nl, 05-10-2020, uitleg of detail ):
  Hoe ziet de wereld eruit zonder racisme?


... het pikzwarte BLM-racisme (illustratie: de zwarte crimineel George Floyd).
    Hoe ziet de wereld eruit zonder racisme?. Nou, een wereld zonder de ergste racisten, om te beginnen: de zwarten.
    En de VPRO doet het omgekeerde: die promoot het zwarte racisme:
  Programmamaker Ikenna Azuike keek op televisie naar de beelden van de moord op George Floyd toen zijn achtjarige dochter plots naast hem stond. ‘Papa, wat gebeurt daar?’ wilde ze weten. Azuike probeerde uit te leggen wat er zich had afgespeeld. Terwijl hij dat deed zag hij hoe de tranen over zijn dochters wangen stroomden en voor hij het zelf wist zaten ze samen hard te huilen. Was zijn reactie wel pedagogisch verantwoord? Hoe praat je überhaupt over racisme, met je kind?    ...

Wat allemaal niet gebeurd zou zijn als die George Floyd blank was geweest.
    Het zwartste racisme dus, allemaal.
    Dus maar eens die uitzending bekeken, nieuwsgierig naar hoe dit zwarte racisme eruit ziet in dit geval:

Een goor racisten-hoofd.
    En die tekst is natuurlijk een gore leugen:

Oftewel: "Op welke leeftijd, bij welke gelegenheid en op welke manier maak ik van mijn kind een racist?"
    Dus die mevrouw maar eens de naam van opgezocht, die bleek te zijn Layla Saad, en haar personality, die bleek te zijn dit (wikipedia.org, opgeslagen 16-10-2010, uitleg of detail ):
  Layla Saad

Layla Saad is a British social-media figure and author. After starting an Instagram trend #MeAndWhiteSupremacy, she developed her work into the digital Me and White Supremacy Workbook. It was published in 2020 as the book Me and White Supremacy, which entered The New York Times Best Seller list.    ...

Het meest gore type beroeps-racist.
    De term 'White Supremacy' is zoals bekend een eufemisme voor "zwarte achterlijkheid" uitleg of detail , en één van de zwaarste wapens van het zwarte racisme tegen de blanke mens.
    En om dat te illustreren, een bijpassend beeld:

Dus hoe ziet een wereld zonder racisme eruit? Dat is een wereld waarin dit soort racistische bekken het zwijgen wordt opgelegd door er een banaan in te proppen.
    Na nog wat fragmenten tekst van de mevrouw verderop bekeken te hebben, moet dit laatste wat bijgesteld worden ... Maak van dat 'proppen' maar "naar binnen geramd met een voorhamer".

Na een tip van GeenStijl uitleg of detail , hier het doopceel van de huidige VPRO (wikipedia.org, opgeslagen 15-03-2021, uitleg of detail ):
  Henneke Hagen

Henneke Hagen (Hilversum, 26 augustus 1953) is een Nederlands documentairemaker. Zij werkt sinds 2002 voor het VPRO-programma Tegenlicht als researcher en was enige jaren eindredacteur voor dit programma, samen met Frank Wiering.

In de jaren tachtig was Hagen bekend als kraakster en lid van de antimilitaristische actiegroep Onkruit. Eerder werd ze twee maal aangehouden voor diefstal en vuurwapenbezit[1]. In 1984 werd zij berecht in verband met de Onkruit-inbraak in Dubbeldam, waarvoor ook Wijnand Duyvendak werd veroordeeld. In 1988 werd zij aangehouden in verband met de aanslagen van RaRa, maar zij werd wegens gebrek aan bewijs vrijgelaten.[2] ...

Dankuwel alsublieft.

Vraag1: Wat doe je met rechtse terroristen? Antwoord 1: Simpel: tot duivel verklaren.
    Vraag 2: Wat doe je met moslimterroristen? Antwoord 2 (de Volkskrant, 07-05-2021, tv-recensie, door Yasmina Aboutaleb):
  Rillingen

... de journaals over de bomaanslagen bij Stade de France, de cafés in het tiende en elfde arrondissement en theater Bataclan ...
    ... de feiten: 9 terroristen, 130 doden en 350 gewonden. ...
    In de eerste van vier afleveringen proberen de makers erachter te komen wat er in Salah Abdeslam omging. ...

Die ga je begrijpen.

Ophef over Anne Frank (de Volkskrant, 19-01-2022, door Hans Fels is cameraman en cineast. Hij werkte jarenlang als eindredacteur en regisseur voor de VPRO (onder meer Diogenes, In het kielzog van Darwin)):
  Naam van Joodse verrader van Anne Frank maakte van cold case per definitie een kassucces

... Als zoon van een moeder die als enige van haar familie deportatie naar Auschwitz-Birkenau overleefde, heb ik de wereld altijd beschouwd met Auschwitz in mijn achterhoofd.    ...

Zo uit het hoofd: Netty Rosenfeld, Frans Bromet, Michiel Schaap, Hanneke Groenteman, Arnon Grunberg ...
    Waar zou de VPRO toch haar globalisme vandaan halen ...

Weer eens een VPRO-documentaire (de Volkskrant, 23-02-2022, tv-recensie, door Arno Haijtema):
  Smart bomb

'Als de bom valt' laat zien hoe Nederland stelselmatig zijn politieke en morele verantwoordelijkheid ontloopt.


Op de maandagavond ... zond de VPRO een documentaire uit waarin verslaggever Danny Ghosen de Irakese stad Hawija bezocht voor een huiveringwekkende terugblik op de vorige oorlog.
    In de strijd tegen het terreurkalifaat bombardeerde een Nederlandse F16 in 2015 in Hawija een bommenfabriek van Islamitische Staat. De relatief lichte smart bomb deed een enorme hoeveelheid explosief materiaal ontploffen. ...
    ... rampgebied ... leed ... verminkten ... ramp ... gestorven dierbaren ... overweldigd... horrorverhalen ...
    ... overlevenden... explosie ... atoombom ... gestorven ...
    ... onvoorstelbaar leed ...politieke en morele verantwoordelijkheid ... verminkt... nabestaanden ...
     ... voor Nederland zo beschamende documentaire ...

Goh ... Hoeveel slachtoffers zouden die door de inwoners van Hawija gemaakte bommen elders veroorzaakt hebben als ze niet in Hawija waren ontploft ... ?
    Foute vraag, natuurlijk ...
    Het gaat niet om slachtoffers voorkomen, maar om Nederlandhaat.
    Bij de VPRO ...
    En de Volkskrant.

De VPRO behoort tot de ergste Koude Oorlogsstokers en Ruslandhaters. Meestal via dit soort programma's (de Volkskrant, 21-03-2022.):
  Tegenlicht
Dat in een oorlog de waarheid het eerste slachtoffer is, blijkt uit de manier waarop Rusland de media gebruikt om het beeld van de invasie van Oekraïne naar zijn hand te zetten. Daarbij gebuikt het 'trollen' die nepnieuws verspreiden via sociale media. De wereld kan momenteel veel leren van de Baltische staten, die al jaren worden bestookt met Russische desinformatie en hier effectieve maatregelen tegen hebben genomen. Tijdens de Russische opmars in Oekraïne bezoekt Tegenlicht in Litouwen de 'online elfen', een vrijwillig leger van trollenbestrijders.

Brullen van de lach!!!
  Dat in een oorlog de waarheid het eerste slachtoffer is, blijkt uit de manier waarop ...

... (de Volkskrant, 22-03-2022):
  Film en televisietips
...
Medialogica
Als tegenwicht voor westerse nieuwszenders als CNN en BBC World News riep Rusland in 2005 het nieuwskanaal Russia Today (RT) in het leven. Naast een internationaal Engelstalig kanaal heeft RT ook een Arabische, Spaanse, Franse en Duitse versie. De berichtgeving van RT is omstreden, omdat nieuwsfeiten worden verdraaid of verzwegen en de zender in feite een spreekbuis is van het Kremlin. Medialogica vertelt hoe de berichtgeving van RT tot stand komt en sprak met de Britse expert Peter Pomerantsev over het Europese uitzendverbod. Hoe terecht was deze maatregel? NPO 2, 22.18 uur

... Russia Today onnmiddellijk werd verboden toen de hoeveelheid propaganda in het westen volkomen overkookte.
    Peter Pomerantsev: één van de ergste Koude Oorlogsstokers en Ruslandhaters.
    Van Oekraïens-Joodse afkomst.

Omdat het Koude Oorlogshetzen nu eenmaal één van de meest betrouwbare aanwijzers van Joodsofilie is, nog maar eentje. Aanleiding weer: de door Joden (Zelenski, Podoljak, Blinken, Sherman, enzovoort) opgestookte oorlog in Oekraïne (de Volkskrant, 12-05-2021, tv-recensie, door Julien Althuisius):
  Blind

Waarom wilde Gazprom zo graag Europees voetbal sponsoren? Medialogica legt het pijnlijk bloot.


... Gazprom ... Gazprom ... Russisch aardgasbedrijf ...
    Het antwoord op die vragen was me nooit helemaal duidelijk, tot de uitzending van Argos Medialogica van zondagavond. ... Gazprom ...staatsgasbedrijf ... Gazprom ... Poetin ... Rusland ... Gazprom ... Rusland ... journalist en Rusland-kenner Hubert Smeets ... Gazprom ... Poetin ...
    ... Gazprom ... Gazprom ... Gazprom ... Rusland ... Gazprom ...
    ... de vermoorde onderzoeksjournalist Anna Politkovskaja ... polonium ... Alexander Litvinenko ... MH17 ... Navalny ...

Goed in woordjes-rijgen ... VPRO, Volkskrant, wat dan ook het maakt niet uit: globalistische en Joodse sympathieën.

Een volkomen archetypisch VPRO-product (De Volkskrant, 12-06-2023, tv-recensie, door Arno Haijtema):
  Huidskleur

'Van Bahia tot Brooklyn' is onthullend, pijnlijk en hoopgevend tegelijk.


'Wat is jouw kleur?', vraagt de Braziliaanse politicus aan NOS-correspondent Nina Jurna. De interviewer, onzeker: 'Uhm, de vraag overvalt me.' 'Welke kleur ben je in Nederland?', vraagt de politicus door. 'Zwart', zegt Jurna dan maar, en alsof ze het even moet checken staart ze naar de huid van haar arm. Een schurende dialoog die een wereld blootlegt waarin 'elke huidtint een eigen betekenis heeft', aldus Jurna in haar VPRO-serie Van Bahia tot Brooklyn. Daarin onderzoekt de Overijsselse met Surinaamse wortels de gevolgen van eeuwenlange slavernij, waartoe fixatie op huidskleur behoort. Vanuit haar woonplaats Rio de Janeiro, naar Bahia in het noorden van Brazilië, langs Suriname en de Cariben, eindigt Jurna haar zoektocht in Brooklyn, New York, tienduizend kilometer verderop.

Onthullend, veelbelovend, pijnlijk, ontroerend en ook hoopgevend was vrijdag de eerste aflevering van de serie die, in aanloop naar de Nationale Herdenking Nederlands Slavernijverleden op 1 juli, in zeven delen laat zien hoe duister verleden het heden overschaduwt. Kijk naar de politicus die zichzelf als 'wit' heeft geregistreerd, al heeft hij onloochenbaar een gemengde achtergrond. Luister naar een meisje met zwart kroeshaar dat hoorde dat een wit kind bang voor haar was vanwege die weerspannige haardos. Na al die jaren emotioneert het haar nog steeds - Jurna omhelst haar troostend. En hoor de broer van het meisje, die met zijn afro voortdurend door de politie werd aangesproken: 'Hé, zwarte, waar ga je stelen?'

Wit is in Brazilië de kleur van de macht en de rijkdom. Hoe donkerder je huidskleur, hoe lager je plekje op de maatschappelijke ladder en hoe minder kansen, zo laat Jurna keer op keer zien. Op tal van manieren worstelt Brazilië met de koloniale geschiedenis, en ontkent het land die vaak. De enorme haven waar talloze slaafgemaakten vanuit Afrika zijn aangevoerd, is vrijwel bedolven onder een metrolijn die werd aangelegd voor de Olympische Spelen van 2016. Een begraafplaats met zeker veertigduizend doden, op de plek waar de slavenmarkt was, is onder een woonwijk verdwenen. 'Toen we onder ons huis gingen graven, stuitten we op honderden botten. Een schedel was van een kind, er zat maar één tandje in de kaak', vertelt een vrouw die haar huis als herdenkingsplek heeft ingericht.

Het is, althans voor mij, een goeddeels onbekende wereld die Jurna voorschotelt. Met een treurig verleden, maar ook veelzijdig, kleurrijk en poëtisch. Vrouwen roffelen samen in een drumband op hun trommel, voorheen het instrument dat het werktempo van de slaafgemaakten dicteerde: 'We voelen ons oppermachtig', zegt een vrouw. Jurna, duidelijk in haar element, drumt bezield mee. Twee vrouwen brouwen hun eigen bier en brengen het op de markt met een etiket waarop eer wordt betoond aan belangrijke, anders vergeten zwarte vrouwen. Kleine verhalen van kracht en hoop. Ze leggen het Jurna uit in de zangerigste taal ter wereld, een feest voor het oor.

En veel goor-racistischer kan je het niet krijgen.
    P.S. Op het allerlaatste moment voor afsluiten viel het oog ook nog op dit:

Binnenkort in dit theater: pigmentmeters om de hoeveelheid pigment objectief te meten ten einde vast te stellen of de betreffende persoon donker genoeg is om een Zwarte Cleopatra of een Zwarte Landvrouwe in historische BBC-series te spelen ...


Naar Landverraad , of site home .