Haatzaaiers, allochtoon: Reza Kartosen-Wong

Een nieuwe klant voor het haatzaaien en van een nieuwe soort. Aanvankelijk verzameld in Haatzaaiers, diversen uitleg of detail , met als aanhef: "En iedere keer denk je dat het niet erger kan, en iedere keer blijkt het toch weer te kunnen".

De nieuwe groep is, volgens de hater zelf, die van de Aziaten, zich daarbij ongetwijfeld beroepende op dat 'Wong'. Maar dat kan nooit de hele waarheid zijn, want daaraan vastgeklonken zit ook nog 'Kartosen' en 'Reza'.
    Dat 'Kartosen' is niet geheel duidelijk maar lijkt iets te zijn uit Indonesië, maar dat 'Reza' is geen enkele twijfel over, denk maar aan "Reza Pahlavi", beter bekend als "De Shah van Perzië": hier hebben we te maken met nakomelingen van Darius de Grote. Een stam behept met een geweldig meerderwaardigheidscomplex. Bekend in Nederland van lieden als Farhad Golyardi, Kader Abdolah, Shervin Nekuee, enzovoort. Lieden die ons met de meeste stelligheid weten te vertellen wat we allemaal mis doen. Als Nederlanders.

Reza is van hetzelfde laken een pak.

Hij was kennelijk al eerder actief, maar deze redactie vernam ervan toen hij gastcolumnist werd van de Volkskrant. Alwaar ze nu weer het niveau hebben bereikt dat tot voor kort voorbehouden was aan Joop.nl.

Van zijn eerst-besproken exemplaar zijn zijn er twee versies van de koppen, en we beginnen met die in de krant (de Volkskrant, 03-12-2018, door Reza Kartosen-Wong):
  Kritiek op Zwarte Piet is juist heel Nederlands

Een volstrekt willekeurige bewering, die meteen al één ding zegt: deze persoon kan niet redeneren. Logisch, want hij doet iets in de gamma-wetenschappen bij de UvA uitleg of detail - en je weet niet welk van de twee erger is, maar in combinatie is het volledig dodelijk.
    De weerlegging:
  Kritiek op Kick Out Zwarte Piet is juist heel Nederlands

Of:
  Kritiek op zwarten is juist heel Nederlands

Enzovoort.
    Zoals gezegd: het 'Kritiek ... is juist heel Nederlands' kan juist zijn, maat wat je invult is dan één en slechts één ding: je persoonlijke willekeur.
    En de persoonlijke willekeur van deze UvA-gammaman in de Volkskrant is dat Zwarte Piet niet deugt.
    Geen argumenten, natuurlijk.
    En dat zet zich voort in de onderkop:
  De activisten tegen Zwarte Piet voeren een oer-Nederlandse strijd voor tolerantie en inclusie.

Oftewel ook:
  De activisten voor Zwarte Piet voeren een oer-Nederlandse strijd voor tolerantie en inclusie.

Namelijk de inclusie van en tolerantie voor Zwarte Piet.
    "Het klappen van één hand'... Ze zijn er zo goed in bij de gamma-wetenschappen, de UvA, en de Volkskrant.
    Oftewel: dit is weer allemaal de zoveelste herhaling van het preken voor eigen parochie. Het overtuigen van de gelovigen in de kerk dat ze hartstikke gelijk hebben in hun geloof.
    Kijk, maar, eerste woorden:
  Veel Nederlanders reageerden geschokt op de beelden van anti-racisme activisten die tijdens verschillende Sinterklaasintochten ...

"Wij hebben gelijk. Wij hebben gelijk. WIJ HEBBEN GELIJK!!!" (heel veel andere Nederlanders ... )
   ... anti-racisme activisten die tijdens verschillende Sinterklaasintochten werden geconfronteerd met virulent racisme en geweld.

"Wij hebben gelijk. Wij hebben gelijk. WIJ HEBBEN GELIJK!!!"
  Vreedzame demonstranten die werden bedreigd en aangevallen door rechts-radicalen en die moedig en waardig bleven staan terwijl zij werden bestookt met racistische en seksistische leuzen, nazigroeten, vuurwerk, eieren en bierblikjes. ...

"Wij hebben gelijk. Wij hebben gelijk. WIJ HEBBEN GELIJK!!!" (De feiten: op één plaats is er door één klein groepje volgens oud-lnkse "ludieke" traditie met eieren gegooid, en één persoon (die met die roze zonnebril) heeft "Hoer van de zwarten"-geroepen).
   ... . De beelden deden enigszins denken aan de Amerikaanse burgerrechtenactivisten in de jaren ‘60. Maar het ging toch echt om Eindhoven en andere oer-Hollandse steden.

"Wij hebben ontzettend gelijk. Wij hebben ontzettend gelijk. WIJ HEBBEN ONTZETTEND GELIJK!!!"
    (Nog een kleine uitleg: alle gegeven beschrijvingen zijn volstrekt eenzijdig en overtrokken vanuit het standpunt van het eigen gelijk).
    Maar dat was alleen nog maar de aanloop, hoor.
    Waar het om gaat is dit:
  Toch worden (rechts-)radicale pro-Zwarte Pietactivisten geprezen door nogal wat ‘gewone’ Nederlanders.

Oftewel:
   Alle gewone blanke Nederlanders zijn racisten!!!

De stelling verkondigt door de zwarten uitleg of detail , de moslims uitleg of detail , de Joden uitleg of detail en nu dus ook, met de kop van de website:
  Gastcolumn: Door zich kritisch te uiten over racisme geven jonge Aziatische Nederlanders actief invulling aan hun Nederlanderschap

Oftewel:
   Jonge Aziaten: Alle gewone blanke Nederlanders zijn racisten!!!

Ja ja, dat staat er zomaar ...
    In de Volkskrant.
    Bij monde van iemand van de UvA.
    Een echte gammawetenschapper.
   Jonge Aziaten: Alle gewone blanke Nederlanders zijn racisten!!!

Nogmaals, want we kunnen er niet over uit.
    Dat een gore pedante kwast komende van een volkomen ideologisch gestoorde instelling uitleg of detail zo maar racistische taal in een veelgelezen regulier medium kan neerplempen.
    Op deze zelfde dag kwam het zomaar voor dat een columnist bij Trouw iets deed met de woorden van een racist van een andere kleur, van de zwarte racist Seada Nourhussen uitleg of detail , namelijk de termen "wit" en "zwart" verwisselen, om te constateren dat je dan iets krijgt dat als rabiaat racistisch gezien wordt.
    Ku Klux Klan racistisch.
    Is hier natuurlijk ook het geval:
   Jonge Nederlanders: Alle gewone gelige Aziaten zijn racisten!!!

Strafbaar Ku Klux Klan-racisme erger dan Geert Wilders!!!
    En de Ku Klux Klan-racist erger dan Geert Wilders van de UvA geeft er de passende details bij, hoor. Bijvoorbeeld:
  Decennialang hebben Aziatische Nederlanders meestal hun mond gehouden over racisme en discriminatie, ook wanneer het henzelf direct trof.

Oftewel:
  Decennialang lijden Aziatische Nederlanders onder racisme en discriminatie door gewone blanke Nedelkanders.

Bijvoorbeeld:
  Dus hebben jonge Indische Nederlanders het ‘Dekolonisatie Netwerk Voormalig Nederlands-Indië’ opgezet om bijvoorbeeld het gebrekkige onderwijscurriculum ten aanzien van het Nederlandse koloniale verleden in ‘de Oost’ te verbeteren

Oftewel:
  Nooit hebben de gewone blanke Nederlanders het over de misdaden die ze begaan hebben in Indië.

Bijvoorbeeld:
  Spraken Chinese en andere Aziatische Nederlanders zich in groten getale publiekelijk uit tegen BN’er Gordon nadat hij racistische ‘grappen’ over Chinezen had gemaakt.

Oftewel:
   Iedere dag maken alle gewone blanke Nederlanders racistische grappen over Chinezen.

Boijvoorbeeld:
  Klagen Chinese Rotterdammers bij een schooldirecteur over het racistische Hanky Panky Shanghai dat hun kinderen moeten zingen.

Oftewel:
  Iedere laten alle gewone blanke Nederlanders de Chinese kinderen anti-Chinese racistische liedjes zingen.

(Tussendoor: iemand ooit gehoord van dat liedje ...? Ja ...? Knap hoor ...)
    Bijvoorbeeld:
  En gaat historica Lara Nuberg op haar blog Gewoon een Indisch Meisje hard in tegen schrijver Kester Freriks die de verschrikkingen van het koloniale bewind in voormalig Nederlands-Indië bagatelliseert

Oftewel:
  Alle gewone blanke Nederlanders heten Kester Freriks en bagatelliseren de hele dag lang het koloniale bewind in voormalig Nederlands-Indië.

Bijvoorbeeld:
  Zo hekelde een bezorgde Chinees Nederlandse vader lesmateriaal dat Chinese stereotypen bevatte.

Oftewel:
  Alle gewone blanke Nederlanders stoppen Chinese stereotypen in gewoon blank Nederlands lesmateriaal

(Noot: vermoedelijk stereotypes als dat Chinezen veelal in China wonen of er vandaan komen, dat er heel veel van zijn, dat China een groot land is, enzovoort).
    Nou, als dat geen voldoende bewijs is voor ...:
   Alle gewone blanke Nederlanders zijn racisten!!!

... dan weten wij van deze redactie het ook niet meer.
    Dus is het uiterst begrijpelijke en zelfs voor de hand liggend en natuurlijk dat de op dusdanig racistisch bejegende jonge Aziaten zich scharen achter de minstens zo racistisch bejegende zwarten:
  De oproep van Nuberg is interessant. Die bevestigt dat de strijd tegen de raciale karikatuur Zwarte Piet en andere uitingen van racisme etnische of raciale grenzen overstijgt. Ook stuurt die aan op het zoeken van verbinding met ervaren anti-racisme activisten zoals de leden van Kick Out Zwarte Piet. Een logische stap aangezien mede dankzij de jarenlange strijd tegen Zwarte Piet allerlei vormen van institutioneel en dagelijks racisme in Nederland zijn blootgelegd en onderwerp zijn van het publieke debat.

Oftewel: "Jonge Aziaten: sluit je aan bij de beweging van zwarten, moslims en Joden, en roept allen tezamen:
   Alle gewone blanke Nederlanders zijn gore racisten!!!

... en ga daarna klagen als de gewone blanke Nederlanders wat terugzeggen".
    Conclusies.
    Het is onvoorstelbaar ...
    Dat dit allemaal zomaar gepubliceerd kan worden ...
    Het is je reinste aanzetten tot opstand, revolutie, etnische burgeroorlog .
    Dit is taal richting:

En dan maar denken dat er geen consequenties zijn aan het verspreiden van rabiaat antiblank racisme ...
    Dat die makke blanken dat allemaal tot in alle eeuwigheid zullen accepteren ...

Reza mag nog een keertje. Om te laten zien dat hij een geestesvak bij de UvA heeft gedaan. Want wat doe je, als alfa, als je constateert dat 1 + 1 = 2 , en die "2" bevalt je niet ...?
    Dan maak je er dit van: 1 + 1 = 3.
    En wat bevalt Darius de Aziaat niet? Dat die gore blanken denken dat ze een betere cultuur hebben dan de zwarten en de moslims. En dat het onderpresteren van de zwarten en de moslims er niet aan ligt dat ze gediscrimineerde immigranten zijn, maar aan hun eigen onderpresteren. "Kijk maar naar de Aziatische immigranten ... Dat zijn ook immigranten en die hebben nergens last van".
    1 + 1 = 2.
    Daar gaat Darius de Aziaat dus 1 + 1 = 3 van maken (Volkskrant.nl, 09-12-2018, uitleg of detail ):
  Gastcolumn: ‘Aziatische Nederlanders. Het zijn net mensen’

Op het eerste oog lijkt het aantrekkelijk om als modelminderheid te worden beschouwd. Het levert privileges op. Logisch dus dat veel Aziatische Nederlanders dat label omarmen en erin geloven, stelt gastcolumnist Reza Kartosen-Wong. ‘Dat heb ik zelf ook jarenlang gedaan.’


...    Indische, Chinese en andere Aziatische Nederlanders worden in het integratiedebat vaak opgevoerd als modelminderheden. Het zouden voorbeelden van perfect en geruisloos geïntegreerde (kinderen van) migranten zijn. Daar zouden andere minderheden nog wat van kunnen leren.
    Het idee van de modelminderheid is echter vals. Amerikaanse wetenschappers spreken dan ook van the model minority myth. ...

Brullen van de lach!!! De kerk in Nederland verwijst naar de kerk in Amerika om te bewijzen dat de Aarde plat is, en de maan van groene kaas.
    Want ...
  ... Het is onderdeel van een discours over ras en etniciteit, een instrument om bestaande raciale hiërarchieën en negatieve vooroordelen over bepaalde bevolkingsgroepen te legitimeren en in stand te houden. Ook dient het als een schaamlap om structurele ongelijkheden in een samenleving te verdoezelen.    ...

... ten koste van alles moet gelden: "Alle Culturen zijn Gelijk", en als er een cultuur is die minder presteert, of twee of drie, zoals die van de zwarten en de moslims, dan ...
  De afgelopen weken werd weer duidelijk dat het niet wordt gewaardeerd wanneer zwarte vrouwen als Clarice Gargard, Saeda Nourhussen en Sylvana Simons structureel racisme in Nederland aankaarten.  ...

... is dat het gevolg van racisme.
   En ben je bereid niet alleen om te stellen dat de maan van groene kaas is ...":
  Wat ik maar wil zeggen: er zijn genoeg Aziatische Nederlanders die op enig moment in hun leven geen modelminderheid zijn. En problemen als criminaliteit, gokverslaving en armoede komen net zo goed voor onder Aziatische Nederlanders. Het zijn net mensen.    ...

...., maar ook nog te specificeren welk soort groene kaas (er was zoiets als anderhalf of twee A4 van deze rotzooi).
    Oftewel: Darius de Aziaat gaat op voor het "Professor Ich" laureaat:

Brullen van de lach!!!

Eén van de zaken waarin de "Professoren Ich" van de alfa/gamma-wetenschappen excelleren is het poneren van stellingen van het type "De aarde is plat" en "De maan is van groene kaas". In de moderne tijd nog pregnanter dan in de oude toen men alleen maar de zekerheid had dat de Aarde plat was ("Kijk maar om je heen") en de maan van groene kaas ("De kleur lijkt toch sprekend...?"). In de moderne tijd heeft de wetenschappelijke observatie beter laten zien, maar gelovigen en ideologen hebben helemaal niets met "observatie", laat staan de wetenschappelijk versie daarvan (= heel veel observeren ). Dus constateert Darius (Volkskrant.nl, 30-12-2018, Reza Kartosen-Wong uitleg of detail ):
  Gastcolumn: Tijd dat kritische, postkoloniale stemmen eindelijk meer ruimte krijgen dan koloniale stemmen

Achterhaalde ideeën bepalen nog altijd het heersende discours over het koloniale verleden – vernieuwende en kritische geluiden ten spijt. Dat betoogt gastcolumnist Reza Kartosen-Wong.

Brullen van de lach!!! Hier is de verzameling bewijzen van het tegendeel uitleg of detail .
    Maar Darius geeft ons wel weer eens een inzicht van hoe dat werkt. Tegen de massale stroom in heeft één persoon het gewaagd kanttekeningen te plaatsen bij de inhoud van die massale stroom ("Indië = Holocaust"):
  Het boekje Tempo Doeloe, een Omhelzing van Kester Freriks is exemplarisch voor dat koloniale denken.

Wat er daadwerkelijk is dat boekje staat, kan je natuurlijk alleen achter komen door het te lezen - wat Darius erover schrijft is net zo betrouwbaar als de meningen van een moslim over de waarde van de christendom.
    Maar in zijn ijver om zijn gelijk te bewijzen, schiet hij wel keihard in eigen voet::
  Deze maand schreef Remco Raben, hoogleraar koloniale en postkoloniale literatuur- en cultuurgeschiedenis, een scherpe recensie van Tempo Doeloe, een Omhelzing voor de Nederlandse Boekengids. Hij ontmaskert Freriks als een apologeet van het kolonialisme. Ook andere historici, waaronder blogger en journalist Lara Nuberg, waren uiterst kritisch over Freriks pamflet.
    ... Voor het nieuwe jaar hoop ik daarom dat de kritische en postkoloniale stemmen van onder andere Reggie Baay, Marion Bloem, Lara Nuberg, Jeffry Pondaag, Francisca Pattipilohy, Ethan Mark, Marjolein van Pagee, Histori Bersama, het Dekolonisatie Netwerk voormalig Nederlands-Indië en Griselda Molemans eindelijk meer ruimte krijgen dan de welbekende koloniale stemmen.

Oftewel: het bulkt van het kritische geluid, en wat Darius en kornuiten willen, is dat ieder tegengeluid de mond wordt gesnoerd.
    Want "Beledigend voor kwetsbare mensen".
    Voor welk streven hij mag pleiten in de hele politiek-correcte media, zoals bijvoorbeeld hier uitleg of detail in NRC Handelsblad.

Je kan het nauwelijks geloven maar de Volkskrant gunt deze rotzooi de eer van reproductie op boompulp. Maar nog verrassender: ze plaatst ook een tegenstuk:

Uit eigen huis, maar een kniesoor die daar op let, op zo'n moment. En het is duidelijk genoeg (de Volkskrant, 03-01-2019, door Sander van Walsum, historicus en verslaggever van de Volkskrant)
  Overheerst in de Nederlandse geschiedschrijving over 'ons Indië' nog altijd een nostalgische blik, of voeren uitbuiting en grove schendingen van de mensenrechten allang de boventoon? Twee visies.

Kritiek op kolonialisme is er al lang


In zijn laatste gastcolumn betrekt Reza Kartosen-Wong de stelling dat de geschiedschrijving over het kolonialisme door traditionele inzichten wordt beheerst. Daarbij verwijst hij naar welgeteld één boek van amper honderd pagina's, door hem op goede gronden een pamflet genoemd: Tempo doeloe, een omhelzing door Kester Freriks. Dat doet al het ergste vrezen. Wie suggereert dat de historiografie over het Nederlands kolonialisme nog steeds doordesemd is van 'koloniaal denken' zou toch meer argumenten in huis moeten hebben dan de - op zich terechte - vaststelling dat Freriks in zijn boekje de positieve kant van het koloniaal bestuur in Indonesië heeft willen belichten. Zeker als je de lezer wilt doen geloven dat Tempo doeloe exemplarisch is voor een vergoelijkende, zo niet verheerlijkende kijk op ons koloniaal verleden. Wat zijn dan die andere boeken waaruit dat zou blijken? Ik ken ze niet.

Wel ken ik andere, recent verschenen, boeken die volstrekt niet in overeenstemming zijn met de stelling van Reza Kartosen-Wong. Zo is daar Vechten voor Vijand en Vaderland van Gerrit Valk, over de (per saldo beperkte) inzet van voormalige SS'ers op het naoorlogse strijdtoneel in Indonesië. Of het Indië-dagboek dat dienstplichtig militair Theo van Roij destijds bijhield op Sumatra. Historicus Gert Oostindie bundelde de correspondentie en dagboekfragmenten van honderden Nederlandse militairen die betrokken waren bij de zogenoemde 'politionele acties'. Getuigenissen van een oorlog aan de verkeerde kant van de geschiedenis, luidt de veelzeggende subtitel van zijn boek.

Ewald Vanvugt reduceerde in Roofstaat de Nederlandse geschiedenis tot een lange reeks plundertochten, brandschattingen, moordpartijen en strafexpedities. En dan is er natuurlijk nog het boek - bijna tienmaal omvangrijker dan dat van Kester Freriks - De brandende kampongs van generaal Spoor, door Rémy Limpach. Die maakt aannemelijk dat de oorlogsmisdrijven waaraan Nederlandse militairen in Indonesië zich hebben bezondigd geen incidenten waren, of private initiatieven van schietgraag voetvolk, maar een wezenlijk onderdeel van de strategie van de legerleiding. Het boek van Limpach vormde weer de aanzet tot een door het NIOD uit te voeren onderzoek naar het Nederlands oorlogsverleden in Indonesië.     ...

Vele dodelijke steken. Met ook nog deze:
  Ikzelf volgde eind jaren zeventig het vak overzeese geschiedenis aan de Universiteit Utrecht - voorwaar niet de meest progressieve of maatschappijkritische universiteit. Nochtans was hier niet alleen het woord 'koloniaal' uit de naam van het vak geschrapt, maar werd het taboe op woorden die uit de koloniale tijd stamden - zoals inlander, inheems, bosneger of exotisch - streng bewaakt. In de vakliteratuur figureerde Jan Pieterszoon Coen niet als weldoener maar als massamoordenaar. Het cultuurstelsel, dat de teelt van bepaalde gewassen afdwong, werd als de overtreffende trap van uitbuiting beschreven. Als het ging om 'ethische politiek' of 'politionele acties' bleef nooit onvermeld dat dit verhullende begrippen waren.

Op de suggestie dat het koloniaal denken nog alom tegenwoordig zou zijn, lijkt me dus wel wat af te dingen. En mainstream is het al helemaal niet. Integendeel. ...

Er blijven twee vragen over: waarom publiceert de Volkskrant iets waarvan ze zo goed weet dat het pure rotzooi is?
    En als tweede: Hoe diep is de beerput van haat in de ziel van die Aziaat?
    Dit krijgt vast een vervolg. Want er zijn hele megapolen aan heilige huisjes omver getrapt.

Ach gossie ... Reza heeft inderdaad een plek gevonden waar hij wekelijks met zijn linksfascistische en blankenhatende praatjes mag leeglopen (parool.nl, 18-11-2019, door Reza Kartosen-Wong uitleg of detail )
  Weer een vrouw na Jinek. Maar dan geen type als Fidan Ekiz

Wie gaat Eva Jinek vanaf januari vervangen als talkshowhost op NPO 1? De door Jineks vertrek in paniek geraakte NPO is er nog niet uit. Fidan Ekiz ...
    ... Haar ‘multiculturele’ talkshow De Nieuwe Maan is verworden tot een kroegtafel waaraan bedenkelijke figuren als de voor mishandeling veroordeelde schrijver van racistische, seksistische en homofobe stukjes Jan Roos en de rechts-extremistische Pegida-voorman Edwin Wagensveld mogen leeglopen. ...

Juist ja ...
    Datgene dat beslist ten koste van alles voorkomen moet worden is dat sneue mensjes van kleur iets te horen krijgen uit de werkelijkheid. Vooral ...
  Ze wordt ook gehinderd door haar vooroordelen over moslims.

... de moslims.
    Of zijn de tenen van de zwarten niet nog langer ...?
    We moeten eens een meetwedstrijdje houden.
    Maar die van Reza mogen er ook zijn, trouwens:
  Wellicht dachten de omroepbobo’s met Ekiz twee vliegen in een klap te slaan: én meer diversiteit én de rechtse, conservatieve kijker paaien. Die kijker wordt niet door de publieke omroep bediend, is het heersende idee. Een misvatting want omroepen WNL, Max, Powned, AvroTros, EO en KRO-NCRV, maar ook programma’s als Pauw, Jinek en Nieuwsuur zijn onmogelijk links te noemen.

Nou ja, zeg ... Dat is al plaats nummer drie waar dezer dagen de linksextremistische omroepen worden bestempeld tot rechts ...
    De cognitieve dementie is alweer een voortschrijdende geestesziekte gebleken.
    Of misschien dient het toch gewoon een rationeel doel; om die omroepen nog linksextremistischer te maken ...    Zoals op deze manier:
  Liever iemand als Nadia Moussaid ..., Margriet van der Linden, Diana Matroos of mijn oud-collega Simone Weimans.

Respectievelijk moslim-haatzaaier uitleg of detail , linksextremist, zwarte haatzaaier uitleg of detail en nog een zwarte haatzaaier uitleg of detail .
    En kijk er eens ...
  Zij kunnen er wél voor zorgen dat de latenighttalkshow op NPO1 beter scoort op publieke waarden als diversiteit, pluriformiteit en het bijdragen aan sociale cohesie en de kwaliteit van democratie en samenleving.

... wat voor een rare namen die Reza heeft voor de etnische burgeroorlog: "Haat is Liefde", "Oorlog is Vrede", "Etnische Burgeroorlog is Diversiteit, Pluriformiteit en Sociale Vrede".
    Die Reza kent z'n klassieken ...

Goh, tijdje niets van Reza gehoord. Maar in het kader van het RACISME!!!-gekrijs na de dood-bij-arrestatie van de zwarte crimineel George Floyd (en ja, dat was in Amerika en niet in Nederland) uitleg of detail deed ook Reza een duit in het zakje Zijn klacht ... (de Volkskrant, 25-06-2020, door Reza Kartosen-Wong):
  Breken met racisme begint in kinderboek

...    In Nederland groeien kinderen op met media en cultuur die vooral worden bevolkt door witte hoofdpersonages en helden. ... Dat geldt ook voor kinderboeken. ...

... : "Nederlandse kinderboeken zijn Nederlandse kinderboeken".
    De rest van het racistische en blankenhatende geouwehoer kunt u zelf invullen.
    Allochtonen die vinden dat wij ons moeten aanpassen aan hen ...
    Blankenhatende etnische burgeroorlog-stokende haatzaaiers.


Naar Haatzaaien, allochtoon , Allochtonen, vijfde colonne , of site home ·.

1 jan.2019