Haatzaaiers, diversen: Keyvan Shahbazi

Aanvankelijk was Keyvan Shahbazi moeilijk te plaatsen. Met die naam kwam hij aanvankelijk automatisch terecht bij de moslim-haatzaaiers en bij de eerste bijdrage in de afdeling diversen, maar al snel werd duidelijk dat hij een toch wat eigen stem had en uiteindelijk ook dat hij geen moslim was. Sowieso is hij Iraniër en dus van Perzische afkomst en dat is heel eigen volk, allemaal meer afstammelingen van Darius de Grote dan van Mohammed van Aïsha.

En, bleek ook al snel, zichzelf opgewerkt hebbende in de Nederlandse maatschappij tot functionerend op academisch niveau, en dat kunnen moslims natuurlijk ook meestal niet - op academisch niveau is een beetje contradicties kunnen vermijden en een beetje kunnen redeneren toch gewenst.

En hij is interessant als illustratie van hoe zelfs op dat niveau er toch nog zo heel veel mis kan gaan. In de geest van de allochtone immigrant.

De aanleiding om deze verzameling te starten is daar een prachtig voorbeeld van, maar eerst de bijdrages van Shahbazi die eerder zijn genoteerd - met het oorspronkelijke commentaar, voorlopig, dus herhalingen van de inleiding zullen voorkomen. Met een mooie binnenkomer (de Volkskrant, 17-10-2017, door Keyvan Shahbazi, cultureel psycholoog):
  Hallo gewone, normale Nederlanders

En alweer is de riposte één-regelig (net ook bij Turk Akyol uitleg of detail ):
  Hallo moslim-immigrant

Of 'ie al dan niet belijdend is, blijkt er tegenwoordig ook al helemaal niet toe te doen - ze slaan allemaal dezelfde taal uit. Op Celal Altuntas na. Dit geval komt aan de naam te zien uit Iran. In Iran tegen de islam, in Nederland voor de islam. Zo snel en zo veel mogelijk. Want alles liever dan Nederlanders:
   ... mij al 34 jaar niet dagelijks door mensen die ik niet ken gevraagd waar ik vandaan kwam. En als ik antwoordde: 'Amsterdam', zeiden ze: 'Nee, daarvoor'. ...
    'Dat Nederlandse paspoort van jou is een administratieve handeling, daarmee ben je toch nog geen Nederlander?', zei ooit een van mijn beste gewone, normale Nederlandse vrienden. Tja, daar had ik niet van terug. Dat was voordat zijn schoonmoeder midden in een serieus gesprek plotseling aan mijn krullen ging voelen, alsof ik een ding was. Maar ja, misschien zat er iets in mijn haar.    ...
    Tegenwoordig woon ik in een bosrijk villadorp ... Zo'n dorp waar men neerkijkt op het villadorp aan de andere kant van het spoor, waar Thierry - 'Ik wil dat Europa blank blijft' - Baudet vandaan komt. ...
    Ik werd eens door mijn weledelzeergeleerde buurman aangezien voor de tuinman. ... 'Hopelijk komt er geen drugscriminaliteit in de buurt', zeiden ze. ...
    Een andere buurman wist zelf al waar ik vandaan kwam. 'Die Joegoslaaf die hier is komen wonen', zo had hij naar mij verwezen in een gesprek met andere buren. ...
    In de winkelstraat vroeg ik eens in een zaak of ik 'een broodje' mocht hebben. De eigenaar werd boos en wilde mij na allerlei verwensingen de winkel uitgooien. Hij dacht dat ik zei 'een jointje'.  ... Mijn vrouw en kinderen zien er wel uit als gewone, normale Nederlanders. Laatst bezochten we samen voor mijn zoon een zorginstelling. De dame die de deur opendeed, liet hen binnen, maar keek mij verschrikt aan en vroeg waar ik voor kwam. Ik legde haar uit dat ik de vader was van dat jongetje daar. ...
    Vroeger liet ik aan een balie of in een winkel eerst mijn vrouw praten. In mijn bijzijn vroeg men haar regelmatig of ze Nederlands verstond. 'Dat overkomt mij nou alleen als jij erbij bent', zei ze. ...
    Op mijn vorige werk, bij een Haags ministerie, vond mijn leidinggevende mij niet aardig. Hij had de directeur verteld, dat hij van vrouwelijke collega's klachten had gehad over mij. ...

Vraagje: stond er in dat artikel nog iets anders dan klachten over Nederlanders? Antwoord: Ja, één ding. Er is één Nederlander die wél deugt:
  Ik was ooit een 19-jarige ... vluchteling ... Ik mocht hier blijven en koningin Beatrix was zo aardig om mij de Nederlandse nationaliteit te verlenen.

En voor iedere migrant geldt: hij kan elk moment weer vertrekken. Met zijn inmiddels gegraaide al dan niet materiële bezittingen zoals opleiding. En daarom moet je als migrant voor één ding zorgen: een goede band met je thuiscultuur:
  ...  Ik heb mijn gewone, normale Nederlandse kinderen een niet gewone, normale Nederlandse roepnaam gegeven. ...

Dat wil zeggen: "Shabash" of iets dergelijks. En daarvan zegt 'ie dan dat 'ie spijt heeft.
    Na al het voorgaande luidt het antwoord daarop: "Bewijs het!".
    Overigens: als cultureel psycholoog, zijn aangevoerde beroep, is er zelden iemand zo mislukt als hij. Wat een stroom cultureel-psychologische misverstanden ... Hier spreekt een totaal cultureel-psychologisch onbegrip.
    Nog een addendum na het aankijken van Opsporing Verzocht op deze zelfde dag, 17 oktober 2017. "Meneer Shahbazi: gebruik makende van de combinatie van de door u genoemde incidenten en de generaliserende conclusies die u eruit trekt en volgende onder andere het feit dat u er een artikel aan besteedt, en uitgaande van de incidenten die Opsporing Verzocht deze keer en alle voorgaande keren signaleert, is het een wonder dat u zich nog in Nederland bevindt, en niet door de Nederlanders zonder aanzien des persoons op grond van uw afkomst het land uitgetrapt bent. En als u zegt dat u onschuldig bent: dat zijn de blanke Nederlandse slachtoffers, vaak bejaard, van het gekleurde immigrantengajes ook, en dier veiligheid gaat voor. En net als u, gaan we niet meer differentiëren".

De tweede bijdrage is naar aanleiding van iets ondenkbaars dat deze redactie ontgaan is. Niet geheel onlogisch, want het is uiterst zeldzaam: één van de politiek-correcte zeepbellen is doorgeprikt en bovendien een heel grote: die van "diversiteit" (de Volkskrant, 31-10-2017, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie):
  Meer diversiteit verhoogt kwaliteit van organisatie

...    Jolande Withuis gaat er ten onrechte van uit dat diversiteit betekent een ander uiterlijk kenmerk hebben. ...

Hiermee lijkt Shahbazi met de deur in huis te vallen, maar dat komt omdat Shahbazi hier de truc van "het omgekeerde verhaal" hanteert: hij bestrijdt iets dat hij pas verderop benoemt, om des te beter waardeloze argumenten te kunnen hanteren.
    Shahbazi begint namelijk met "diversiteit van vrouwen":
  Laatst hoorde ik de herinneringen van een politiecommissaris uit het begin van haar carrière bij bureau Warmoesstraat in Amsterdam.

Oftewel: zo'n heerlijk N=1 verhaal, hier komende dus van wat bij iedereen die wel eens iets over de politie heeft opgestoken bekend is als het meest beruchte politiebureau van Nederland, waar inderdaad vast veel stoere-mannentaal is langsgekomen, net als in bijna alle televisieseries met "gewone politiebureaus".
    De volgende stap:
  In haar artikel (O&D, 26 oktober) creëert Jolande Withuis een merkwaardig onderscheid tussen vrouwen die 'in ons land even competent zijn als mannen' en 'een minderheid die nog moet integreren'.

Brullen van de lach!!! Natuurlijk is er geen enkel onderscheid tussen de groep van vrouwen en die van "de minderheden die nog moeten integreren" ... (sarcasme-modus uit)
    Je kan het instanstaan bij Shahbazi opwellende zuur bijna proeven ...
    Dat is dus zijn eerste sprookje: "Vrouwen werden gediscrimineerd - vrouwen zijn gelijk aan mannen - moslims worden nu gediscrimineerd - dus, ergo, q.e.d.: moslims zijn gelijk aan Nederlanders".
    Ja, de logica is krom, maar dat is moslim-logica ...
    (Maar je weet eigenlijk niet of hij moslim is ... Antwoord: "Iets dat groen is als een moslim, kwaakt als een moslim ... enzovoort).

De derde. Met nog fraaier verwoorde haat - merk op: de introductie van de Volkskrant wordt ook steeds langer en fraaier (Volkskrant.nl, 10-12-2017, door Keyvan Shahbazi (1964) studeerde culturele psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft tal van Nederlandse bewindspersonen geadviseerd. Momenteel is hij verbonden aan de Politieacademie uitleg of detail ):
  Opinie op zondag - Keyvan Shahbazi: 'Wie bent u eigenlijk?'

Brullen van de lach!!! Dat weten we al: wij Nederlanders zijn niets, en Koning Darius en zijn Perzen zijn alles.
    Kijk maar:
  Uw gedrag verraadt wie u bent. Dat komt doordat het deels gebaseerd is op de manier waarop u de wereld om u heen interpreteert. En deze interpretatie is mede afhankelijk van de groep mensen waar u zich toe rekent: uw sociale identiteit.

Veel woorden voor "Er bestaat zoiets als cultuur".
  Laatst riep een kennis dat hij er trots op was, dat hij een Nederlander was. Na mijn vraag waar hij precies trots op was vertelde hij honderduit over de Gouden Eeuw, Rembrandt en de Verenigde Oost-Indische Compagnie (VOC). Ik vroeg vervolgens wat zijn persoonlijke aandeel was in de prestaties van de VOC of de licht-donker contrasten van de Nachtwacht. 'Hoe kun je trots zijn op iets waar je als individu geen deel van hebt uitgemaakt?' ...

Veel woorden voor: "Nederlanders hebben geen cultuur".
    Gunst, wat moet de man Nederland haten ...
    En waarom? Denk even aan de psychologie ... Hier is meteen het antwoord:
  ... uitgemaakt?'. Uit de lange monoloog die volgde begreep ik, dat hij trots was op een aantal normen en waarden uit die tijd. 'Maar wat doen we dan met die andere normen en waarden?' vroeg ik hem. ...

Oftewel: de pure, botte, oneindige jaloezie. Diep gifgroene jaloezie.
    En daarom zeg je dit, overbekende, dingen:
  ... vroeg ik hem. 'Bijvoorbeeld andere mensen vanwege hun huidskleur tot slaaf maken en mee handeldrijven, of complete dorpen en gemeenschappen uitroeien?'

"KOLONIALISME!!!". "SLAVERNIJ!!!".
    Gunst, wat moet die man Nederland haten ...
     En dan gaat 'ie het nog even in mooie academische termen formuleren:
  Zie hier het grootste probleem als mensen zich identificeren met een bepaalde groep. Op zoek naar een positieve sociale identiteit, associëren we de eigen groep eerder met positieve kenmerken en hogere status. Zelfs als we alleen in onze eigen fantasie tot die groep behoren. Terwijl de groepen waar we niet toe horen, eerder met negatieve kenmerken en een lagere status associëren. Daarbovenop dragen we ook allerlei ingeprente geconditioneerde beelden en associaties. Het is bijvoorbeeld veel makkelijker om negatieve associaties te hebben met 'de Marokkanen', als je zelf geen Marokkaan bent.

Brullen van de lach!!! Riposte: "Het is bijvoorbeeld veel makkelijker om negatieve associaties te hebben met 'de Nederlanders', als je zelf geen Nederlander bent." En over "KOLONIALISME!!!" en "SLAVERNIJ!!!" begint.
    Nogmaals brullen van de lach!!!
    En hij gaat maar door met zijn uitleg:
  Nadat ik mijn vluchtelingenstatus had gekregen, kwam ik op een etage in Amsterdam-Oost te wonen. Mijn bejaarde bovenbuurvrouw was in het begin nogal afstandelijk. Na een paar maanden bekende ze: 'Buurman, ik ben zo blij met jou, ik was zo bang dat een allochtoon hier kwam wonen.'

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn racisten".
  ... Zo is het voor veel Nederlanders vooralsnog erg lastig te accepteren, dat de figuur van Zwarte Piet een racistisch element is in hun jaarlijkse culturele hoogmis die Sinterklaasfeest heet. De kolderieke rationalisaties die dan worden gefabriceerd, zijn vaak hilarisch.   ...

Alweer brullen van de lach!!! Riposte: "De kolderieke rationalisaties die Darius Shahbazi gefabriceerd voor zijn hatende jaloezie, zijn diep hilarisch".
    En nog een leuke:
  Beroept u zich ook weleens op de tegenwoordig bij sommige politieke stromingen populaire uitdrukking: 'onze joods-christelijke waarden'? Dan doelt u waarschijnlijk op een set zorgvuldig geselecteerde universele waarden, die pas sinds kort wordt gekoppeld aan het christendom. Voor een compleet beeld raad ik u aan 'Eeuwen van duisternis' van Catherine Nixy te lezen. Daarin toont ze aan, dat de opkomst van het christendom in Europa de grootste catastrofe was voor kunst, cultuur en wetenschap die de menselijke beschaving ooit heeft meegemaakt.

Ja, ja, ja!!! Alleen: tot voor kort. Want de opkomst van het Joodsisme en islamisme in Europa zijn nog oneindig veel grotere catastrofes. Nu sterk in opkomst. En vergeet de winti-tovenarij van de zwarten niet. En de met hen gedeelde haat van de overige gekleurden zoals Darius Shahbazi ...
    Om af te sluiten met het "edelgas"-achtige verheerlijken van het individu:
  Pas onder invloed van de verlichting, ontstond ruimte voor het zelfstandig denkende individu met eigen keuzes. Keuzes die eerder op kennis, rede en ratio worden gebaseerd dan op het automatisme van ingeprente geconditioneerde beelden en associaties. Heeft u weleens bij stilgestaan welke ingeprente beelden en associaties u van andere groepen mensen heeft? In hoeverre laat u toe, dat de perceptie van uw groepslidmaatschap uw gedrag ten opzichte van anderen beïnvloedt? Dat bepaalt namelijk uw sociale identiteit en uiteindelijk mede wie u bent.

De verheerlijking van het Edel-Joodsisme. De enig in zijn alleen levende mens. De Homo Isolaticus.

De vierde is ook een hele mooie (Volkskrant.nl, 04-03-2018, door Keyvan Shahbazi is publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie, uitleg of detail ):
  Opinie - Keyvan Shahbazi: Hoe mijn school werd gekaapt door Pestkoppen

In de bus naar school had ik alle ruimte. De stoel naast mij was altijd vrij. ...

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn racisten".
  Het schoolplein was vaak koud, nat en winderig. Sommigen deden opvallend overdreven aardig. ... de meesten keken dwars door mij heen.

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn racisten, op een paar Gutmenschen na".
  ... de meesten keken dwars door mij heen. Alsof ik niet bestond. Uit nieuwsgierigheid vroegen ze soms wat ik daar deed en wanneer ik terugging. Soms terwijl ik er zelf bij stond.

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn Ku Klux Klan racisten, op een paar Gutmenschen na".

  Op een gegeven moment herkende ik ze: de Gutmensch en de Cynicus. Met beiden kon ik moeilijk overweg.

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn onmogelijke mensen".
  De wijk was oud, verpauperd en vervuild. Het huis had geen douche. De meneer van de gemeente zei dat ik maar bij mijn ouders moest douchen. 'Maar die zijn heel ver weg', zei ik. 'Jammer voor je' reageerde hij, 'je bent te laat, het openbare badhuis is nu een grandcafé geworden'. 

Oftewel: "Alle Nederlandse ambtenaren zijn Ku Klux Klan racisten".
  Er verscheen een grauwe man op de televisie met een vaas verlepte bloemen op tafel. Hij zei dat hij mijn soort wilde afschaffen. Omdat ik kakkerlakken had meegebracht en zijn dochter verkrachtte in het metrostation.

Oftewel: "Alle Nederlandse politici zijn nazi's die de gekleurde immigranten naar de gaskamers willen voeren".
  'En wie bent u?' vroeg de nieuwe bewindvoerder met een plasvlek in zijn broek. 'Ik ben uw adviseur', zei ik, en schudde zijn hand. Hij wilde juist minder mensen van mijn soort. Zijn onfortuinlijke leider had pas zijn leven ervoor gegeven. ...

Oftewel: "Alle tegenstanders van vrije immigratie van gekleurde barbaren uitleg of detail zijn vieze mensen".
  ... Zijn opvolger was gevangenisdirecteur geweest. Ze was vooral verliefd op zichzelf. ...

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn narcisten".
  ... Terwijl haar adviseurs vooral verzot waren op elkaar.

Oftewel: "Nederlanders vormen een incestueuze kliek".
  Mijn soort kreeg een nieuwe naam. Ineens droeg ik de naam van die pestreligie waarvoor ik op de vlucht was. ...

Oftewel: "Alle Nederlanders zijn xenofobe generaliseerders".
  ... Mijn favoriete corpulente ondervrager, zat op de stadstelevisie vaak in een leeg zwembad. Wie tegenover hem kwam te zitten, moest een cactus kussen. Ineens ontstond een nieuwe soort: de Pestkop. ...

Oftewel: "Er zijn speciale Nederlanders die nog erger zijn dan de gewone Nederlanders" (noot: dit slaat op Theo van Gogh). Vermoedelijk is de eerdere 'grauwe man' de persoon van Hans Janmaat. Er komt ook een 'grijze man' langs die vermoedelijk Frits Bolkestein is.
  ... Ineens ontstond een nieuwe soort: de Pestkop.

Oftewel: "Alle Nederlanders hebben slechts één doel in het leven: het onmogelijk maken van het leven van gekleurde immigranten".
  Naarmate er minder Cynici waren, verschenen er meer Pestkoppen op school. Ik moest belasting gaan betalen als ik op straat kwam. Ik mocht ook niet meer met de bus. Mijn aanblik vervuilde hun zicht. Van mijn soort moest er minder zijn, en nog minder. Daarop riepen de Gutmenschen steeds, dat er maar eens een pestprotocol moest komen. De rector wrong zich in vele bochten en had begrip voor iedereen. Juist daardoor liep iedereen ontevreden weg. ...

De taal van de parabel ("school" = "maatschappij", enzovoort) . De boodschap: "Alle Nederlanders haten alle gekleurde immigranten op een paar Gutmenschen na".
  Het was niet mijn aanblik, mijn kleding of mijn gedrag dat storend was. Nee, mijn bestaan al was problematisch. Mijn aanwezigheid was het teken van de 'auto-immuunziekte' die de school was opgelopen. Het verdunde de juiste schoolpopulatie op een 'homeopathische wijze'. Ik bedreigde 'de eigenheid' van de school door die te 'Afrikaniseren'. Die moest 'blank blijven en cultureel en dominant ', zeiden ze. Er was een verse generatie Pestkoppen opgestaan.

Oftewel: "Alle aanhangers van het Forum voor Democratie zijn neonazistische racisten met een superioriteitsideologie".
  'Bovendien' zeiden ze, was ik ook 'minder intelligent' dan zij. Dat kwam door mijn 'genetische opmaak'.

Oftewel: "Alle aanhangers van het Forum voor Democratie zijn neonazistische racisten die gekleurden inferieur vinden".
  Het kon zo niet langer. Daar moest een definitieve oplossing voor komen. De school moest 'opnieuw worden gesticht'. De 'beschaving moest herrijzen'.

Oftewel: "Alle aanhangers van het Forum voor Democratie plannen een genocide op gekleurde immigranten".
  Steeds meer Cynici sloten zich bij hen aan, of geïntimideerd keken ze andere kant op. De Gutmenschen meldden zich ziek en bleven thuis. ... Ik stond er alleen voor.

Oftewel: "Alle vroeger nog goede Nederlanders zijn nu handlangers van de neonazisten van het Forum voor Democratie".
  Kom maar op Pestkoppen. Ik ben hier en ik blijf hier, mijn kinderen en hun kinderen ook. De potentaten, massamoordenaars en ayatollahs hebben mij niet klein gekregen. Doe je best maar.

Oftewel: "Het wordt vechten".
    Wat een juweeltje, dit stuk ...
    Overigens: klinkklare veroveraarstaal, dat laatste.
    Dta is vermoedelijk de afstamming van Darius de Grote ... Die Perzen hebben ook ooit de ambitie gehad om de hele wereld te veroveren.

De vijfde kan ook gezien worden in het kader van de vraag: waarom hebben zowel Joden als dit soort lieden toch zo'n behoefte om hun zieleroerselen te uiten? Denk bijvoorbeeld ook aan Karim Bettache uitleg of detail . Het antwoord is in eerste fase dat ze last hebben van dezelfde basale kwaal: onrust in de ziel. En het is ook redelijk duidelijk waar die onrust vandaan komt: de botsing tussen het culturele binnenterrein en het buitenterrein, dat laatste zijnde Nederland. Dat Nederland wil maar niet Joods, islamitisch of anderszins barbaars zijn en worden. Hoogst irriterend. De elite en media gaan wel met ze mee, maar ze voelen natuurlijk donders goed dat dat niet voor de ruime meerderheid van Nederland geldt. Dus blijven ze maar voortdurend stukken sturen naar de media waarvan ze weten dat ze hen wel goedgezind zijn. En zo kunnen Nederlanders eindeloos Joodse en andersoortige immigrantenstukken lezen als ze dat willen. De eerste vraag is altijd: wat is de aanleiding (Volkskrant.nl, 29-04-2018, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie, uitleg of detail ):
  Opinie op Zondag: Is Nederland 16 jaar na Pim Fortuyn leefbaarder?

Het is 1998: het einde van de geschiedenis. De Koude Oorlog is gewonnen en de progressief-liberale krachten leiden de wereld onder aanvoering van Bill Clinton. De EU vestigt zich als een economische wereldmacht en de Nederlandse economie is booming. Behalve een paar dozijn kijkers van de tv-toko van Harry Mens weet nog niemand wie 'Pim' is. Wat kan er nog misgaan?    ...

De aanleiding: de aanstaande "verjaardag" van de moord op Pim Fortuyn, op 6 mei. Wat heeft die Fortuyn gedaan? Dit:
  Na 11 september 2001 blijken de immigranten ineens niet 'een verrijking' voor de samenleving, zoals de politiek correcte goegemeente tot dan toe sussend propageerde. Maar 'de 5e colonne om Nederland naar de verdommenis te helpen', zoals Fortuyn het formuleerde.  ...

Tja ... Het oneindige schrijnen van het immigrantenhartje ... Hier nog een kreet van pijn:
  Door die monsterlijke moordaanslag heeft hij het vervolg zelf niet meer meegemaakt. ...

Brullen van de lach!!! Hoezo, absurde overdrijving ... Die opmerking van Fortuyn is best wel een monsterlijke aanslag, maar dan uitsluitend en alleen op de kwetsbare zieltjes van arrogante gekleurde immigranten.
    Vervolgens wordt het bekende rijtje schurken afgelopen: Verdonk, Wilders, Baudet - zonder ze te noemen. En hen de schuld gegeven van het moslim-radicalisme. En tenslotte waar het om gaat:
  Na Fortuyns revolte is de benauwende mist van politiek-correctheid weggetrokken, maar waarschijnlijk juist door zijn wegvallen, is in plaats daarvan een meurende deken van onbeschaafdheid over Nederland heen getrokken.

Het uitschelden van de Nederlanders.

Zo, dat was de inhoud van het "archief". Nu dan de bijdrage die aanleiding was voor het starten van de verzameling. Net als voorheen was er een aanleiding, of eigenlijk twee. De eerste was een rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR), het hoogste wetenschappelijke adviesorgaan van de regering, dat ad hoc wetenschappers "inhuurt" aan de hand van specifieke te behandelen vraagstukken. Het relevante rapport zijnde van de verrassende soort, want zijnde niet volstrekt politiek-correct. De ruwe samenvatting: "Het gaat niet helemaal zo goed met de integratie".
    Een open deur, natuurlijk, en wel zo open, na Turkse rassenrellen in Rotterdam en stromen Marokkaanse jihadgangers, dat er geen ruimte overbleef voor een politiek-correct ontsnappingsdeurtje.
    Zo gênant allemaal dat ... :

... dat de Volkskrant er geen aandacht aan besteedde.
    Er was, zoals te zien, wel wat commentaar van één van de columnisten, Martin Sommer. Die algemeen gezien wordt in die kringen als minstens "uiterst rechts", en wel zodanig "uiterst" dat rabiaat politiek-correcten zoals Bert Wagendorp uitleg of detail zijn gaan klagen bij de hoofdredacteur uitleg of detail .
    En dat commentaar van Sommer was dus te veel voor Darius Shahbazi -  de kop slaan we even over, want die roept al meteen te veel discussie op. En de eerste twee alinea's moeten omgedraaid, omdat Darius zijn ergernis als eerste kwijt moet (de Volkskrant, 12-06-2018, door Keyvan Shahbazi, publicist):
  ...    Aanleiding was de publicatie van het rapport De nieuwe verscheidenheid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Daarin werd onder meer geconcludeerd dat de nieuwe verscheidenheid naar herkomst in Nederland een structureel karakter heeft en dat het samenleven daardoor ingewikkelder wordt.    ...

Dat was de meel-in-de-mond samenvattende formulering van de WRR. De kop op de website van Sommer's analyse vat het veel beter samen (Volkskrant.nl, 01-06-2018, door Martin Sommer):
  Diversiteit roept de vraag op of de werkelijkheid ook zo wenselijk is als ons dagelijks wordt voorgespiegeld

Of korter in de krant (de Volkskrant, 02-06-2018, rubriek Vrij zicht, door Martin Sommer):
  Diversiteit: einde aan illusie

Zelfs zonder vraagteken.
    Vloeken natuurlijk in de Shahbazi-kerk, met dat al aangehaalde en overbekende liturgische gezang (de Volkskrant, 31-10-2017, door Keyvan Shahbazi):
  Meer diversiteit verhoogt kwaliteit van organisatie

Uiterst pijnlijk natuurlijk, als dat wordt doorgeprikt, want het gaat om het eigen brood:
  Volkskrant.nl, 10-12-2017, door Keyvan Shahbazi (1964) studeerde culturele psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij heeft tal van Nederlandse bewindspersonen geadviseerd. Momenteel is hij verbonden aan de Politieacademie

Want dat adviseren en dat werk bij de Politieacademie gaat allemaal om het adviseren van meer diversiteit. Dus.
    Maar misschien dus nog meer: het gaat om het eigen eergevoel.
    Wat natuurlijk het meest pijnlijk wordt aangetast door dit (Sommer):
  Deze week presenteerde de WRR het rapport De nieuwe verscheidenheid. Van het hoogste wetenschappelijke adviescollege moeten we met een andere bril naar migratie kijken. Ruim eenvijfde van alle inwoners van Nederland heeft een buitenlandse achtergrond. Alleen Urk en Staphorst zijn nog roomblank. Verder is de migratie in alle hoeken en gaten doorgedrongen. In Amsterdam en Rotterdam zijn de oorspronkelijke Nederlanders in de minderheid. Oude ideeën moeten worden herzien. Voorheen kwamen de meeste migranten uit Turkije, Marokko of Suriname. Nu is het beeld totaal versplinterd. Polen staat op één, daarna komen Syrië en de voormalige Sovjetlanden. 233 nationaliteiten hebben hier hun thuis gevonden.
    Ik ga nu niet zeuren dat wij daar niets over te zeggen hebben gehad. Het is nu eenmaal zo. ...

De terloopse opmerking dat Nederlanders niets te zeggen hebben gehad over de gekleurde immigratie. Waar je niets in HOEFT te lezen. Je kan het gewoon overslaan. Het is een terloopse opmerking.
    Maar ja, het betekent natuurlijk ook de mogelijkheid dat ALS Nederlanders er iets over te zegen hadden gehad, dat ze dan "Nee, dankuwel" hadden gezegd.
    Dus hoe begint Darius Shahbazi:
  'Ik ga nu niet zeuren dat wij daar niets over te zeggen hebben gehad', schreef Martin Sommer zijn ongenoegen weg over de aanwezigheid van immigranten in de Nederlandse steden op 2 juni in deze krant. ...

Tja ... De constatering dat "Diversiteit is een feestje" misschien niet helemaal waar is, kan je ook omschrijven als 'ongenoegen'.
    Maar hoe volkomen verwoestend die terloops opmerking is voor de allochtone geest kan je opmaken uit het directe vervolg:
  ...op 2 juni in deze krant. Alsof dat Syrische vluchtelingengezin ...

Alsof het over de huidige migranten gaat ...
    Een gore leugen, dit dus.
    Direct gevolgd door:
  ... vluchtelingengezin of dat migrantenkind daar wél iets over te zeggen had. ...

Niveau: "Het valt het koekoeksjong niet aan te reken dat het het mezenjong het nest uit sodemietert".
    En maak hier even een aantekening in de categorie "Inlevingsvermogen"...
    Hoe erg voelt Shahbazi zich in zijn kruis getast? Zo erg:
  ... over te zeggen had. Of alsof de ‘oorspronkelijke Nederlanders’ (term is van Sommer) ...

RACISME!!!
  ...  een referendum door de neus was geboord: ‘Wilt u meer of minder’ mensen ‘van Duitsen bloed’ in uw stad? ...

HITLER!!!, HOLOCAUST!!!, ANNE FRANK!!!
  ...  Om het vervolgens te ‘gaan regelen’.

Nog erger: GEERT WILDERS!!!
    Na welk spuien van onderbuikgevoelens we heerlijk aan de contradicties slaan :
  ... eenmaal Nederlandse burger, hoort het niet uit te maken of je voorouders hebben meegeholpen met het turfsteken of niet. ...

Oftewel: "Er is geen verschil tussen Nederlanders en immigranten", en aan de andere kant dus:
  Meer diversiteit verhoogt kwaliteit van organisatie

En aan de ene kant dit constateren:
  Aan de andere kant van het dal is het ook niet minder tragikomisch, als de derde generatie migrantenkinderen nog met het accent van hun opoe Nederlands spreekt. Of als ze hun partner uit het achterlijke dorp halen waar opa ooit vertrok, achterstand op achterstand stapelend. Het is bespottelijk als ze in hun geboorteland met de vlag van een ondemocratisch land duizenden kilometers verderop zwaaien. Het is triest en lachwekkend als ze liever in het nationale voetbalteam van een land spelen waar ze alleen op vakantie zijn geweest en de taal niet eens spreken, dan van hun geboorteland waar hun toekomst en die van hun kinderen ligt.

En dat laat volgen door dit:
  Laatst vroeg ik tijdens een lezing aan een groep hoogopgeleide Nederlanders wie in zijn directe nabijheid iemand kende met een andere culturele achtergrond. Het bleef stil. Stap nou eens uit die groep waarin je je hebt opgesloten en leer je landgenoten kennen.

Totaal absurd. Die moskeeën, die theehuizen, die bazaarwinkeltjes, die shishalounges, die hoofddoeken, die baarden ... Allemaal evenzovele vormen van in de eigen groep opgesloten willen blijven.
    Met uiteindelijk de totaal absurde conclusie die samengevat werd in de kop:
  Nederlanders zijn gebaat bij meer empathie

Dit dus uit de mond van iemand die (herinnert u zich die eerdere aantekening nog?) die uitvoerig aangetoond heeft het empathische vermogen te hebben op het niveau van een krokodil.
    Dit richting ook die politiek-correcte meute in media en elite die pleiten voor de terugkeer en spoedige vrijlating van massamoordende en genocidale moslimgajes ... uitleg of detail
    Op die manier krijgt "empathie" snel dezelfde reputatie als "diversiteit": ooit mooie maar nu totaal verrotte begrippen.
    "Empathie"...
    Uit de mond van de krokodil en het koekoeksjong ...
    En dan ten overvloede dit weer ...:
  Anno 2018 is eenvijfde van de Nederlanders van buitenlandse komaf (Sommer uit WRR rapport). Deze ‘ongewone, niet normale Nederlanders’ krijgen permanent de ‘belangstellende’ vraag te horen, ‘waar kom je vandaan?’. Daarmee wellicht onbedoeld aangevend, ‘het valt op dat je hier niet thuis hoort’. De laatste keer was mijn persoonlijke antwoord: ‘de juiste vraag is niet, waar ík vandaan kom, maar, waar wíj naar toe gaan.’ De vraagsteller viel even stil en vroeg vervolgens waar mijn ouders vandaan kwamen. Voor de verandering zei ik deze keer Bhutan, want ik wist dat anders de volgende vraag zal zijn of ik die ene ‘Iraniër’ ken die hij toevallig ook kent en dat ik vervolgens het komende half uur zíjn levensverhaal moet aanhoren. Hij kende gelukkig niemand uit Bhutan.

Woorden van iemand met het empathische vermogen van een krokodil ...

Ha! Daar is de tweede allochtone reactie op de indringende waarheden van minister Stef Blok: "Er is geen vreedzame multiculturele samenleving", na die van de lieftallige Hasna El Maroudi uitleg of detail . Die haar huwelijkse omgang met een blanke Nederlander als volkomen representatief voorbeeld van het multiculturele samenleven in het algemeen zag. En als er problemen zijn, komt dat allemaal omdat Nederlanders racisten zijn.
    Dat gaat Keyvan dus beter doen. Hij heeft een praktisch voorstel (de Volkskrant, 17-09-2018, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie):
  Tijd voor huwelijkse voorwaarden over ons leven samen

Wat onmiddellijk doet denken uit die volkse wijsheid: "Bij huwelijken uit berekening worden gewoonlijk grote rekenfouten gemaakt".
    Maar natuurlijk is er een meer rationeel bezwaar te maken tegen de term 'huwelijk'. Dat huwelijk heeft iets in zich van twee partijen die elkaar opgezocht hebben. Nou, dat is beslist niet het geval. Misschien hebben de allochtone immigranten ooit Nederland wel opgezocht, maar Nederland beslist niet de allochtone immigranten. Althans niet "Nederland" in de zin van haar inwoners. Dus wat er verder ook in deze context beweerd wordt: de "gewone Nederlanders" hebben daar totaal geen boodschap aan. Zij hebben die allochtone instroom niet gewild. Dat 'huwelijk' heeft veel meer gelijkenis met de relatie tussen huisbezitters en krakers. Met dien verstande dat deze krakers geen onbewoond pand bezet hebben, maar eentje dat al boordevol was.
    Overigens sluit dit aan bij de opmerking van Hasna dat ze zich door de woorden van Blok niet langer welkom voelde. Niet wetende dat ze nooit welkom is geweest. Ze is binnengelaten, maar door de elite en hun regeltjes - niet door het volk.
    De onderkop:
  Beschaafd als we zijn, moeten we door de rouwverwerking heen en nieuwe afspraken maken

Dat bekende "we" ...  Vergezeld van dat ook bekende "moeten". Hans Teeuwen: "Ik móét helemaAAL NIKS!!!" uitleg of detail . Ook toen naar aanleiding van eisen van allochtonen. Het is dus duidelijk waar dit heen gaat: "De Nederlanders moeten hun klachten over het allochtone disfunctioneren opgeven". Althans: dat is het donkerbruine vermoeden.
    Dit wordt gevolgd door de bekende mantra's, maar ergens richting het einde wordt het "huwelijksvoorstel" uitgewerkt:
  Laten we onze huwelijkse voorwaarden opstellen.
    Wie ervoor kiest in Nederland te wonen, leert de taal, studeert, of verricht arbeid, maar trekt zich niet terug in een geïsoleerde etnische gemeenschap met eigen vlag. Of je Nederlander bent, hangt niet af van je naam of de kleur van je huid. Nederland is van alle Nederlanders en niet van één etnisch specifieke groep. Discriminatie is op welke grond dan ook strafbaar. Man, vrouw, homo, hetero, wit, zwart, gelovig, ongelovig; ze zijn gelijk, in goede en slechte tijden. Elke ideologie en elk geloof is ondergeschikt aan onze seculiere democratische rechtsorde. Geen enkel 'heilig' verklaard idee, schrift of figuur is uitgezonderd van kritiek, satire of spot. Iedereen is vrij om te denken, vrij om te schrijven of te tekenen, en vrij om zich uit te spreken, zolang er geen oproep is tot geweld.

Mooi. Afgekort: de allochtonen moeten assimileren, en Nederlanders moeten hen als volkomen gelijkwaardig aanvaarden.
    Prachtig.
    Maar dit lijkt toch heel erg op een hoogst wenselijke eindsituatie, van de soort "Gouden Pot verborgen onder het uiteinde van de Regenboog". De vraag is natuurlijk: hoe kom je daar?
    Wat dus begint met de constatering dat beide genoemden in de voorwaarden nu kennelijk nog niet zo zijn.
    Dan moeten er dus afspraken gemaakt worden tussen de partijen.
    Met als heel vervelende vervolgvraag: welke partijen?
    Wie spreekt namens de Nederlanders, en wie spreekt namens de allochtonen?
    Waarna na één verdere stap alweer de zaak zou kunnen afronden. Want wie spreekt namens de Nederlanders? De regering? De overheid?
    Dan is de vraag wat die anders zou moeten doen dan nu, want alle in de voorwaarden genoemde eisen is al al aan voldaan.
    Oh nee, dat is niet zo. In zowel grondwet als afgeleide wetten hebben religies en al dan niet etnische minderheden een speciale en voorkeurspositie. De gewone burger heeft een mening, en een religieus heeft een onschendbare overtuiging. Een gewone Nederlander mag geen vergiet op zijn hoofd op een pasfoto, een moslim mag wel een hoofddoek.
    Oftewel: van Nederland moet een seculiere staat gemaakt worden.
    Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want de elite is er tegen.
    Maar dat is een minuscuul probleem vergeleken bij het andere: wie wordt aangesproken namens de allochtonen? Tegen wie moet je zeggen dat ze niet een 'geïsoleerde etnische gemeenschap met eigen vlag' mogen onderhouden?
    En alle uitspraken tot nu toe die ook maar het geringste in die richting zijn gegaan, hebben slechts tot één reactie geleid: eentje van afkeer en afschuw. Dat is assimilatie, en assimilatie is hetzelfde als deportatie, gaskamers en holocaust. Bij zowel het in de meningsvorming in de overgrote meerderheid zijnde "linksige" deel van de elite uitleg of detail , waaronder de hele "kwaliteitsmedia", als natuurlijk alle allochtonen - op 1, 2, of 3 uitzonderingen na.
    Korotm: het idee van zo'n soort overleg is volstrekt irreëel.
    De drijfveer ertoe lijkt dat niet te zijn. Die stond direct voor de vorig geciteerde alinea:
  Laten we dan gemeenschappelijke gronden zoeken, laten we de ander empathisch en met mededogen benaderen, laten we reflectie tonen over eigen denkbeelden en gedrag.

Maar als de directe vervolgstap eruit irreëel is, is dit het dus ook.
    En daar weer voor stond dit:
  Europa en daarmee Nederland zal nooit meer 'boreaal' zijn, behalve als de neofascisten en racisten het voor het zeggen krijgen.

Ook dat is dus irreëel.
    Waarna je de tussenstappen kan weglaten, en concluderen, in de woorden van Shahbazi: "Omdat het onmogelijk is de allochtonen te laten assimileren, komen de neofascisten en racisten aan de macht en houden we een boreaal Nederland".
    Brullen van de lach!!!
    Shahbazi, met zijn poging tot redelijkheid, bereikt precies het tegenovergestelde van wat hij wil.
    Niet omdat hij tot nu iets fout doet of redeneert, maar doodgewoon omdat de werkelijkheid niet is wat hij wil.
    Maar natuurlijk doet hij wél iets fout, alleen niet met deze redenatie. En wat hij wél fout doet, onderstreept volkomen de redenen dat zijn plan niet zou werken. Hier nog eens zijn motivatie:
  Laten we dan gemeenschappelijke gronden zoeken, laten we de ander empathisch en met mededogen benaderen, laten we reflectie tonen over eigen denkbeelden en gedrag.

Waarbij, in het licht van het voorgaande, de term 'empathie' natuurlijk ook meteen een brullende lach oproept, want het voorgaande heeft laten zien dat hij dat totaal niet heeft - ten opzichte van Nederlanders.
    Maar, zou je kunnen denken: dat zal dan nu toch wel beter zijn geworden ... Nou ...
  'Regering, bedankt!', stond op het grote spandoek boven de ingang van de sigarenzaak op de hoek. Even daarvoor was de winkelier tijdens de 15de overval op zijn zaak doodgeschoten.
    De dader bleek ene Mohammed die uit een jeugdinrichting was ontsnapt. 'Wat heeft dit met de regering te maken?', vroeg ik mij af. Ik begreep er niets van.
    Weken later is de sfeer in de buurt nog zeer gespannen. Als ik mijn hand in de borstzak van mijn jas steek voor mijn portemonnee duikt de eigenaresse van de krantenkiosk weg achter de kassa. Zij ziet mij als 'een Marokkaan', vanwege mijn krullende haar, bekent ze als ik vraag waarom ze bang is. Hier ligt blijkbaar een verleden waar ik part noch deel aan heb - en dat krullende haar betrekt mij erbij. Een van mijn eerste kennismakingen met 'de multiculturele samenleving' is dat mijn uiterlijk mijn nieuwe landgenoten bang maakt.

Nee, dus, want dit is dus ...
  ...  dat mijn uiterlijk mijn nieuwe landgenoten bang maakt.
    Wie in die dagen geen racist wilde zijn ...

... racisme.
    Dus de proponent van topoverleg over de nefaste effecten van de allochtone instroom, wil nog steeds niet erkennen dat Nederlanders terecht een afkeer hebben van die nefaste allochtone instroom.
    Hopeloos, dus. Deze zaak.

In het "multiculturele" debat is een nieuwe fase ingetreden: die van de onverhulde blankenhaat. De overgang vond plaats de afgelopen week, schrijvende maandag 12 november 2018, met artikelen door het linksfascistische (elite-), Joodse en islamitische contingent bij de Volkskrant (bij Joop.nl van de VARA/-NPO was dit natuurlijk al jaren terug gebeurd), waarin gewone blanke mensen eerst werden uitgemaakt voor fascisten, en daarna voor antisemieten.
    En dat allemaal omdat ze tegen vrije immigratie zijn, dat wil zeggen: de komst van nog meer blankenhatende gekleurde immigranten die hierheen komen om te parasiteren, net zoals de vorige golven.
    Aanleiding voor de eerste de beste allochtone immigrant die de gelegenheid krijgt om hierbij aan te sluiten (de Volkskrant, 17-09-2018, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie):
  Volg niet de 'schreeuwlelijke mannetjes'

Waarij het natuurlijk uitsluitend en alleen gaat om ...:
  ...  Migratie is niet de oorzaak, maar slechts het gevolg. Het vindt plaats doordat de afstanden meer dan ooit in de geschiedenis zijn verdwenen en doordat de economieën aan elkaar zijn gevlochten, terwijl de groei in grote delen van de wereld uitblijft. Als je alle migratiekanalen dichtmetselt behalve asiel, krijg je vele azc's vol migranten met een asielaanvraag. Als je asielmogelijkheid afschaft terwijl de tirannen slachtoffers blijven maken, krijg je net zoveel rondzwervende illegalen. En om die vervolgens te weren, moet je een flinke stap zetten richting een politiestaat.    ...

... vrije immigratie, samengevat in de onderkop:
  Migratie is niet de oorzaak, maar slechts het gevolg. Het valt niet te stoppen, wel te reguleren.

Met daarin een contradictie, want 'reguleren'  is niets anders dan het stoppen van het overgrote deel der immigratie. Met alleen het toelaten van mensen die kunnen bijdragen aan economie en daarbij cultureel niet botsen - oftewel blanken. Zo voornamelijk dat het bijna uitsluitend is. "Shahbazi's" die beweren dat er in Nederland dusdanig veel discriminatie is dat die bestreden moeten worden onder de noemer van "diversiteitisbeleid" oftewel "kleurdwang". zijn absoluut ontoelaatbaar als sterk botsend met onze (relatief) zeer vrije cultuur. En hogeropleidbare allochtone immigranten blijken bijna allemaal "Shahbazi's"  te worden, en lageropgeleide zijn hier er al veel te veel van.
    Maar Shahbazi is zelf zo'n immigrant, dus is iedereen die voor het reguleren oftewel (bijna) stopzetten van alle immigratie is, een 'schreeuwlelijk':
  ... het politieke midden is dramatisch gefragmenteerd. De exponent daarvan is de opkomst van het rechts-nationalisme en de herrijzenis van 'de schreeuwlelijke mannetjes' uit hun historische grafkuilen. Maar ook de kleine politici die zich voor de kiezers rechts-nationalistisch schminken in plaats van de ongemakkelijke waarheid te vertellen. Migratie is de oorzaak van alle ongerief van het volk. Stop de migratie, dan keren we terug naar het homogene geromantiseerde verleden en komt alles weer goed.    ...

En een racist:
  ...    Verzet tegen multiculturalisme kan ook heimelijk racistisch gemotiveerd zijn. Heimelijk, omdat zelfs racisten het niet leuk vinden om racist genoemd te worden. Onder het mom van het redden van 'onze cultuur' en 'onze tradities' streven ze naar een 'boreaal Europa'. Of ze duiden het binnenlaten van mensen met een andere huidskleur als 'planmatige homeopathische verdunning van de bevolking'. Dat noemen we toch echt racisme, en als er nog een paar andere kenmerken bij komen, noemen we het neofascisme.    ...

En een neofascist.
    En dat slaat dus om te beginnen al op iedereen die sympathiseert met PVV en FvD, en omdat de betreffende ideeën omtrent immigratie gedeeld worden door ongeveer tweederde van de Nederlanders, de gewone blanke Nederlanders, zijn die laatsten ook allemaal neofascisten
    Maar dat had het elitefasicme uitleg of detail , semitofascisme en islamfascisme uitleg of detail dus al eerder betoogd.

Inmiddels is op deze website de Etnische Koude Burgeroorlog officieel afgekondigd : moslims, zwarten, Joden en blanke linksfascisten tegen de gewone blanke Nederlanders. Shahbazi draagt onmiddellijk bij aan deze nieuwe fase op één van de gevoeligere terreinen: de politie. De politie staat tussen de wandaden gepleegd door de gekleurden, met name hier de zwarten en moslims, en de blanke burgers die ze moet beschermen maar daarin afgevallen wordt door de elite dus ook de politie-leiding. Die het voortdurend heeft over "diversiteit", oftewel: het aanstellen van ongeschikte gekleurden. Want het is heel simpel: waren gekleurden gelijk geschikt, waren er genoeg bij de politie daar de politie ze nu al bij voorkeur aanneemt.
    Het zorgen voor ongeschikte gekleurde politie-agenten is het beroep van Keyvan Shahbazi. Dat gaat hij uitleggen (de Volkskrant, 11-12-2018, door Anna Deems):
  Diversiteit geldt óók voor de oudere, witte agent

Een gotspe ... Alsof de oudere blanke agent ook maar iets kan doen aan die 'diversiteit', behalve constateren dat de nieuwe op kleur geselecteerde gekleurde collega niet deugt voor zijn werk ...
    Oh ja: de nieuwe ophef is dat de politie op etniciteit registreert om die diversiteit te kunnen bevorderen
    Wat dus ook niet mag, van de politiek-correcten, oftewel: de politie moet doen aan de "Onbevlekte Ontvangenis": zwangerschap zonder seks. Kijk maar:
  De politie registreert de etniciteit van werknemers voor meer inzicht in de instroom en het behoud van mensen met een niet-westerse achtergrond.

Is het registreren van etniciteit een goed idee?
 ‘Als je organisatie binnen een multi-etnische samenleving vooral uit een bepaalde etniciteit, leeftijd en geslacht is samengesteld, dan is er iets mis met je toelatingsbeleid. ...'

NEEN!!! De pilotencockpit is samengesteld 'vooral uit een bepaalde etniciteit, leeftijd en geslacht'. En er is nul komma niets mis met het toelatingsbeleid voor piloten
    Dus de conclusie nu al is: "Die Keyvan Shahbazi is een gore racist en gewone blanke Nederlanderhater.
    Zie ook al de term 'witte'. De term "witte" wordt alleen gebruikt door gewone blanke Nederlandhaters.
  ‘Als je organisatie binnen een multi-etnische samenleving vooral uit een bepaalde etniciteit, leeftijd en geslacht is samengesteld, dan is er iets mis met je toelatingsbeleid. Maar de registratie van etniciteit ligt denk ik gevoelig omdat mensen niet op grond van hun etniciteit beoordeeld willen worden, maar op grond van kwaliteit.

Nogmaals de eis van Onbevlekte Ontvangenis.
  Waar moet dat diversiteitsbeleid verder uit bestaan?
‘.... Dat kun je aanpakken door gericht te werven. Ook moet het slechte imago van de politie bij etnische minderheden worden verbeterd.

Oftewel plakkaten met "ZWARTE, KOM BIJ DE POLITIE WERKEN"
    Rabiaat racisme.
  Waar moet dat diversiteitsbeleid verder uit bestaan?
‘...  Ook moet het slechte imago van de politie bij etnische minderheden worden verbeterd. ...'

Oftewel: "Stop met het arresteren van gekleurde criminelen".
  ... Neem etnische profilering: als dat continu gebeurt, helpt dat niet bij het imago. ...

Herhaling: "Stop met het arresteren van gekleurde criminelelen". Want dat is wat de politie doet: het arresteren van criminelen, en dat is de ruime meerderheid het arresteren van gekleurden uitleg of detail .
  ... Als je etnisch profileert oefen je je vak verkeerd uit. Je doet je werk niet goed. Je moet op het gedrag letten in plaats van op het uiterlijk. ...

Klopt. Dat doet de politie ook. Door jonge mannen die in patserauto's rijden aan te houden. Dat zijn meestal gekleurden. Een enkeling is daar op legale wijze aan gekomen - topvoetballers en succes-rappers. En iets van 99 procent op criminele wijze.
  ' ...Boven alles moet de politieorganisatie ervan overtuigd zijn dat diversiteit een kwaliteit is die voor iedereen geldt en dat een gebrek daaraan een probleem is dat de effectiviteit van de organisatie verlaagt.’

NEEN!!! Diversiteit in de cockpit zorgt voor maar één ding: veel meer vliegtuigongelukken.
  ‘Diversiteit is eigenlijk het benutten van verschillende perspectieven om het probleemoplossend vermogen van de organisatie te vergroten. ...'

NEEN!!! Idem.
  ‘...binnen de organisatie: geef ruimte aan het verschil, benadruk dat niet iedereen hetzelfde hoeft te zijn en beschouw competenties zoals meertaligheid en kennis van andere culturen als extra inbreng..'

Een leugen: de ideologie horende bij "diversiteit" stelt dat er GEEN verschil is tussen culturen wat betreft de oorzaken van criminaliteit. Dus zijn er geen "anders-culturele" vaardigheden nodig om met criminaliteit om te gaan. Volgens de eigen ideologie.
  '... Als je zo de focus verlegt van een smalle naar een bredere definitie van diversiteit, dan helpt dat met het begrijpen dat diversiteit voor iedereen is.’

NEEN!!! Diversiteit oftewel het beoordelen van mensen op andere aspecten dan competentie, is er maar voor één soort personen: de onderzoekers naar vliegtuig- en andere ongelukken.
    Oftewel: er is geen enkele onderbouwing voor "diversiteit" bij de politie behalve een hekel aan de mensen die nu het werk doen. Dit is één lang-uitgetrokken verklaring van haat voor gewone blanke Nederlanders die nu het gros van de politie uitmaken.

Heerlijk! Bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten van maart 2019 is het Forum voor Democratie de grootste partij geworden, en Keyvan Shabahzi  (Volkskrant.nl, 31-03-2019, door Keyvan Shahbazi, publicist, en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie.):
  Opinie op Zondag: Fris? Fortuyn was fris. Hier ruik ik alleen de lijkengeur van Holocaustontkenner Le Pen

... kost zijn haat er in ongelimiteerde hoeveelheden uit.
    En hij kent zijn vrienden:
  ... Behoudens in de Correspondent en de Volkskrant was de dader zo geliefd dat zelfs de serieuze journalisten hem liefkozend bij zijn voornaam noemden. ...

Geweldig!
    Over het waarheidsgehalte van de schrijverij van Darius hoeven we het toch niet te hebben hè ...? Zie wat hij eerder schreef over Fortuyn.
    Behalve dan dat deel over de Volkskrant, dat hebben we zelf kunnen controleren en dat van De Correspondent uitleg of detail wordt voetstoots aangenomen - het klopt volledig met eerdere ervaringen.
    En hij haalt ook nog wat van de drek aan:
  ... Hier ruik ik alleen de lijkengeur van de Holocaustontkenner Jean-Marie Le Pen en white supremacist Jard Taylor uit de drek van de 17e -eeuwse rassenbiologie en het 19e -eeuwse romantisch nationalisme. Op 19 november 2017 onthulde de Volkskrant dat het ‘studiegenootschap’ Erkenbrand de drijvende cyberkracht is achter Forum voor Democratie. De een functioneert als het geparfumeerde frontoffice in Italiaans maatpak voor het backoffice, waar men tot de knieën in het rioolputje schept. ‘Erkenbrand is expliciet tegen rassenvermenging en streeft naar een blanke etnostaat’, stelt de AIVD in haar rapport uit oktober 2018. Het gaat hen niet om ideeën of gedrag, maar om genetica, om raszuiverheid. ...

Wat de AIVD ook weer allemaal regelrecht uit de Volkskrant had gehaald, zie ook de dateringen uitleg of detail .
    Brullen van de lach!!!
    Ach, en het is zo begrijpelijk, die emoties ... :
  ... Woorden hebben betekenis, des temeer wanneer ze over mensen gaan. Metaforen van maatschappij als een lichaam waar ziektekiemen zijn binnengedrongen gaan over mensen zoals ik. Deze eenvoudige columnist, die net zo lang in dit land woont als de leider van Forum, zou een ‘vreemd agressief element’ zijn dat door de ‘auto-immuunziekte van het boreale Europa’ het ‘maatschappelijke lichaam is binnengedrongen’. Mijn kinderen zouden het bewijs zijn van de ‘homeopathische verdunning van het Nederlandse volk. Logisch dat wij minder intelligent zijn, want ‘er zijn verschillen qua intelligentie tussen bevolkingen, net zoiets als Nederlanders langer zijn dan Italianen’.    ...

... als je alleen maar naar jezelf kijkt, in plaats van waar andere het over hebben: de grote groepen barbaren uitleg of detail die de overgrote meerderheid van de instroom uitmaken.
  ... Zoals het salafisme de intellectuele kaders levert voor de radicalisering van moslimjongeren tot jihadi’s, legt de quasi-intellectuele prietpraat van de Forumleider de oeververbinding aan voor rechts-radicale jongeren. Zo vond hij geweld tegen een gemeentelijke vergadering in Geldermalsen ‘legitieme rechtmatige zelfverdediging tegen het beleid van de regering’ bij de toelating van vluchtelingen.   ...

Kostelijk! In Geldermalsen protesteerden burgers tegen het geweld van de bestuurlijke elite dat gewelddadige barbaren loslaat in hun wijken.
    En hier komt de leukste:
  ...    ‘Extremisme kan in zijn uiterste vorm leiden tot terrorisme’, schreef de AIVD. In Christchurch wilde de schutter ‘blanke genocide’ en ‘omvolking’ tegengaan door vluchtelingenkinderen door het hoofd te schieten. Ik houd de gekozen kandidaten van Forum voor Democratie verantwoordelijk voor het gedachtengoed dat zij mede de wereld insturen.  ...

Deze redactie houdt Keyvan Shahbazi verantwoordelijk voor ieder ietsiepietsie en meer geweld dat alle gekleurde immigranten plegen. Wegens het verspreiden van het idee dat ze hier ook maar een seconde iets te zoeken hebben, in plaats van in hun barbaarse thuislanden.

Na een paar keer zich uitgeleefd te hebben op de ayatollah's, richt Kayvan zijn aandacht weer op Nederland. Met het klassiekertje "De spookrijder": "Alweer tegen spookrijder ....  En weer één ... En nog eentje ..." (de Volkskrant, 24-06-2019, door Keyvan Shahbazi, publicist en als cultureel psycholoog verbonden aan de Politieacademie):
  Korte liefdes op de diverse werkvloer

‘Met de keuze voor jou wou ik bijdragen aan het verminderen van de hoge werkeloosheid onder allochtonen’, zei de directeur na de sollicitatieprocedure. Ik voelde me nogal opgelaten want schuldig ­tegenover die bekwame kandidaat wiens plaats ik – met al mijn incompetentie – onterecht had ingenomen. Uit allerlei pesterijen, begreep ik later dat een deel van de werkvloer dat beeld met mij deelde. ... Gefrustreerd nam ik ontslag bij mijn eerste baantje na mijn afstuderen in de jaren 90.    ...

De eerste spookrijder.
  ... Zo werd ik ooit uitgenodigd om op een van de Haagse ministeries deel te nemen aan de ‘Thuis-voel-commissie’ (echt gebeurd!). Een handjevol gekleurde medewerkers kreeg de opdracht uit te zoeken waarom er zo weinig ‘allochtonen’ op dat ministerie werkten. Durfden ze niet naar binnen door de kerstboom die toen zo prominent bij de ingang prijkte? Of lag het aan de hamlappen die in het bedrijfsrestaurant in het zicht lagen? Toen ik mijn schaterlach niet kon inhouden, werd ik door de commissievoorzitter subiet tot persona non grata verklaard. Een paar maanden later maakte ze het uit en iedereen ging vervolgens over tot de orde van de dag.    ...

De tweede spookrijder.
  ...    ‘Waarom wil je hier werken?’, vroeg de sollicitatiecommissie bij een veiligheidsinstantie. Het was kort na de moord op Theo van Gogh en mijn gewone Haagse ambtenarenbestaan bevredigde mij niet meer. Hoe mooi zou het zijn als ik mijn persoonlijke kennis en expertise kon inzetten voor de veiligheid van Nederland?
    Tijdens het gesprek legde ik de achtergronden uit van de opkomst van de politieke islam met als voorbeeld de aansturing van een terroristische organisatie zoals Hezbollah vanuit Teheran. Men keek elkaar en mij al die tijd met grote ogen aan en wees mij uiteindelijk af omdat ik ‘emotioneel betrokken’ zou zijn.    ...

De derde spookrijder.
  ...    Diversiteit is meer dan de nobele bestrijding van de uitsluitingsmechanismen op de arbeidsmarkt. Dit komt nergens scherper tot uitdrukking dan bij de Nationale Politie, de sterke arm van onze rechtsstaat. ...
    Twee jaar geleden werd ... een landelijk programma opgezet om dat inlevingsvermogen te vergroten. Ook nam men zich voor om meer personeel aan te trekken met aanvullende expertise op de gebruikelijke geschiktheidseisen, en met een ander perspectief op de vraagstukken van de organisatie. Dat zou het probleemoplossende vermogen van de organisatie verhogen, en ook goed zijn voor de legitimatie daarvan. Vlak voordat de wagen, die met veel bloed zweet en tranen omhoog was geduwd, de top van de berg zou bereiken, werd het programma plotseling onthoofd. ...
     De goede verstaander weet het dan al. Bij het terugrollen, verpletterde de wagen op zijn weg iedereen die had helpen duwen en alle kostbaars dat daarachter was opgebouwd. Ik wist al genoeg: ze heeft het uitgemaakt.

De vierde spookrijder(s).
     En het ligt allemaal aan Nederland ...:
   ... Uit allerlei pesterijen, begreep ik later ...
    Aandacht voor diversiteit is bij veel bestuurders vaak gebaseerd op een persoonlijke ervaring. Als dochterlief met een donkere vriend thuiskomt bijvoorbeeld. ...
    ... de uitsluitingsmechanismen op de arbeidsmarkt ...
    ... het etnisch profileren van rapper Typhoon en Feyenoordkeeper Vermeer ...

... natuurlijk.

Keyvan gaat op vakantie, en wat neem je als haatzaaier mee op vakantie ... (de Volkskrant, 06-08-2019, door Keyvan Shahbazi, cultureel psycholoog)
  Terug naar de Pyreneeën (2)

Tussentitel: De stress van discriminatie en racisme gaat ook met je mee op vakantie

Brullen van de lach!!!
    Tja, al ging 'ie naar de maan, dan zouden discriminatie en racisme meereizen, want de discriminatie en racisme zitten niet in de Pyreneeën of op de maan, maar in het hoofd van Keyvan Shahbazi ...
    Waarvan hij ondertussen nog een onversneden staaltje meegeeft:
   ... 'Papa, wat is het onmogelijkst?, van een zwart gat naar de aarde bellen of van de aarde naar een zwart gat?', vraagt mijn tweede zoon. ...

Oftewel: "Wij gekleurden zijn allemaal raketgeleerden in de dop".
    En blanken ...
   ... ik merk dat de bewaker die bij de ingang stond ons overal volgt. ... deze man komt steeds praktisch naast me staan. ...Als ik hem zat ben, vraag ik om de bedrijfsleider. Een vrouw loopt naar ons toe en snauwt naar me wat ik wil. Omdat Frans niet een van de vijf talen is die ik min of meer beheers, leg ik het in het Engels uit. 'Hij doet zijn werk', snauwt ze opnieuw, 'en dat is: de winkel beschermen tegen mensen zoals u'.
    Ik twijfel of ik het wel goed heb verstaan. Ik vraag haar of ze het in het Engels of anders in het Spaans wil herhalen. De bewaker - type lokale lummel met een ver vooruitgeschoven buik - stapt tot spuugafstand naar voren, kijkt me recht in de ogen en wijst naar de grond, 'dit is Frankrijk en in Frankrijk spreek je Frans', roept hij hardop. ...

... zijn allemaal racistische plonkers.
    Overigens gebeurt dit in ...
   ...  we nog even binnenlopen bij Monoprix, een soort Franse Hema.   ...

..., iets dat ze in Allochtonië niet hebben, omdat zulke "alles toegankelijk" winkels waarbij niet de eigenaar alle schappen zelf in zicht heeft, daar leeggestolen worden tenzij je bij iedere klant een bewaker zet.
    En dat is te duur, hè ...
    En omdat het nu eenmaal zo is dat van de buitenkant onze Keyvan sterkt gelijkt op de rovende Algerijnen en Tunesiërs waarvan het in Frankrijk stikt, en Keyvan nu eenmaal geen cultureel psycholoog is maar cultureel psychopaat, zullen de klachten wel blijven binnenstromen ...

En wat is dat nou grappig ... Vrijwel aansluitend een felrealistisch voorbeeld van de reden waarom winkeliers achterdochtig zijn richting het gekleurde volk (GeenStijl.nl, 07-08-2019, door Pritt Stift uitleg of detail ):
  Hoeveel boodschappen passen er in een boerka?

Nou zoveel. Hamsteréééééén!



Eindelijk snappen we waarom ze op links zo pro boerka zijn. Je kunt er prima proletarisch mee winkelen! Er gaat een halve kar in zo'n soepjurk, en dat is natuurlijk mooi meegenomen zo met de feestdagen voor de deur. Check deze wandelende Big Shopper dan! Namens brancheorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelenhandel en de rest van het MKB pleiten wij dan ook voor een onmiddellijke uitbreiding van het boerkaverbod. Nog even, en ze staan in de Mediamarkt breedbeelden in te laden en/of afkortzagen in de Hornbach.






En kijk naar die bolle, achterlijke arraogante, inteeltkop in de laatste foto: dit is geen nepbewoning maar volbloed moslimgajes dat in die boerka zit.



Naar Haatzaaien, allochtoon , Allochtonen, vijfde colonne , of site home ·. 

 

12 jun.2018